دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ پژوهشگر و مبلغ حوزه مهدویت گفت: کار اصلی و مهم مبلغان و مربیان روحانی، آماده سازی ذهن ها برای یاری دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدصادق کفیل در مراسم اختتامیه سومین دوره از "دومین طرح سفیران آسمانی" (ویژه مبلغان و مربیان روحانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور) که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم، برگزار شد، اظهار داشت: سید قطب نویسنده و نظریه پرداز مصری می گوید: اگر طرفداران و داعیه داران اسلام در یک جزیره دور افتاده یک حکومت اسلامی تشکیل دهند اثرش در ترویج دین از هزاران کتاب و سخنرانی و امثال این ها بیشتر است.

مسئول مرکز تخصصی نماز  تصریح کرد: گاهی دغدغه اول مبلغان و طلاب خطابه و کتاب نویسی ست، گاهی غصه می خوریم که از قم برای کار تبلیغی هجرت کردیم، اما هم لباسی مان که در قم ماند، الان صاحب چندین تالیف و کتاب است، یا مثلا منبری معروفی شده است، این در حالی ست که بزرگان و علمای عظام همواره به حال طلاب و مبلغانی که در گوشه و کنار کشور مشغول خدمت به مردم هستند غبطه می خورند.

حجت الاسلام  کفیل خاطرنشان کرد: آیت الله جوادی آملی می فرمود:"دین مردم را روحانیونی حفظ کرده اند که دارند با مردم زندگی می کنند"، خدا رو شکر که هنوز طلاب و روحانیونی هستند که در بین مردم و کف جامعه زندگی می کنند و نسبت به توسعه معارف اسلامی دغدغه دارند.

وی بیان کرد: خداوند در سوره نساء می فرماید برخی افراد هستند که مومن اند اما نشسته اند، ما به این مومنین توجه داریم اما حساب آن ها که بلند می شوند و حرکت دارند قطعا از حساب آن ها که می نشینند متفاوت است، آن ها که حرکت دارند و مجاهدت می کنند برتر از بقیه هستند.

حجت الاسلام کفیل ابراز داشت: کار اصلی و مهم مبلغان و حرکت و مجاهدت مربیان روحانی فقط در یک چیز است،"آماده سازی ذهن ها برای یاری دین"، سی و هفت سال از انقلاب می گذرد اما هنوز جمهوری اسلامی طراز اسلامی نیست، گاهی فضای دینی ما بوی سکولار می دهد، بعد از سی و هفت سال مقام معظم رهبری می گوید حوزه انقلابی بماند، این چه معنایی دارد؟ بهتر است بگوییم حوزه باید انقلابی بشود.

وی افزود: حوزه انقلابی بماند، یعنی هنوز دغدغه دین داری مردم را داشته باشیم، نه این که تنها به دنبال کسب معارف دینی باشیم تا منسب و جایگاه پیدا کنیم، ما اگر منتظر ظهور و مهدویت هستیم باید کاری کنیم متدین ما دین دار شوند، یعنی باید جوان و نوجوان ما نه تنها مومن باشند بلکه حرکت هم بکنند و دغدغه دین داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha