پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: شناخت و معرفت نسبت به امام عصر(عج) در عالم امکان، بسیار مهمتر از رویت ظاهری ایشان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مجید جلالی در  جمع خبرنگاران   نیمه شعبان را مهمترین شب  جهان تشیع دانست و بیان داشت: در حالات بیشتر بزرگان داریم که شب نیمه شعبان را به روزه و عبادت می پرداختند؛ امروز هم  به برکت توجهات امام زمان (عج)، به تازگی مراسم احیای نیمه شعبان در برخی مساجد اصفهان راه اندازی شده است.

وی در مورد توجهات قلبی در نیمه شعبان گفت: لازم است علاوه بر برقراری جشن های نیمه شعبان، بدانیم  شادی شیعیان برای آن است که یک منجی عالم می آید و تمام ظلم و جور و فساد را از روی زمین پاک نموده و پرچم اسلام را در سراسر گیتی برافراشته می کند.

جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: رضایت حضرت قائم (عج) مهم تر از رویت ایشان است، لذا باید در راستای رضایت این امام همام تلاش شود.

وی افزود: یکی از وظایف ما  شناخت امام زمان(عج) است؛ این امر به آن معنی است که باید امام را در عالم امکان بشناسیم و درک کنیم  ایشان در زمان غیبت به چه کاری مشغول هستند، جد ایشان امام هادی(ع) در زیارت جامعه ایشان را معرفی کرده اند و می فرمایند :" بکم فتح اللَّه و بکم یختم و بکم ینزّل الغیث ... "که جهان به واسطه ایشان خلق و نابود می گردد و جهان به واسطه وجود امام تغییر می کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان  در پایان گفت: همه باید به دنبال شناخت امام زمان(عج) باشیم تا بتوانیم ایشان را که معنی واقعی خلیفه الله هستند، درک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha