چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امتحانات

حوزه/‌ ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات تجدیدی، ارتقایی و جبران کسر معدل شهریورماه سال تحصیلی طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیریت حوزه علمیه استان قم، ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات شهریور ماه، سال تحصیلی 95-94، طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان  قم را اعلام کرد.

براساس این گزارش، تمامی طلاب دارای کد محل تحصیل 529 و 530 اعم از آزاد، مراکزحوزوی و مؤسسات و غیره لازم است جهت ثبت نام دروس فقه، اصول و فلسفه و سایر دروس از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.com  اقدام کنند.

برپایه این گزارش: طلاب مدرسه جانبازان با کد 137و نیز طلاب مراکز و مدارس فقهی که از مدیریت حوزه علمیه استان قم مجوز اجرای طرح قدیم را دارند باید جهت انتخاب درس و تعیین محل آزمون فقط از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

طلابی که در آموزش غیرحضوری شرکت کرده اند، مجاز به ثبت نام در این امتحانات نیستند و درصورت عدم فعال بودن پرونده آموزش غیر حضوری، پس از انصراف و تسویه حساب می توانند ثبت نام کنند،افرادی که نمره قبولی در یکی از نیمسال‌های دروس فقه و اصول و فلسفه را دارند، مجاز به ثبت نام مجدد نیستند و درصورت ثبت نام و شرکت در امتحانات به نمره آنان ترتیب اثر داده نمی شود.

همچنین افرادی که در مراحل قبلی امتحان در یکی از نیمسال‌های دروس فقه، اصول و فلسفه شرکت کرده اند، باید جهت اطلاع از وضعیت قبولی و عدم قبولی، به کارنامه مندرج در پنل شخصی خود در سایت معاونت آموزش مراجعه کنند.

افرادی که در امتحانات نیم سال دوم غیبت کرده با پذیرش مسؤولیت شرعی آن، چنانچه غیبت آنان موجه باشد می توانند در امتحانات شهریور شرکت کنند.

طلاب در هر سال تحصیلی می بایست از طریق سایت معاونت آموزش، حداکثر تا 640 ساعت درس (اعم از نیم سال اول و دوم )، مشروط به اینکه نواقص خود را از پایه پایین به بالا تکمیل و درس انتخاب کنند.

چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی، کمتر از 640 ساعت باشد، طلاب می توانند باقی مانده ساعات آن را از پایه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شرکت کنند.

افرادی که در نیم سال اول و یا خردادماه موفق به انتخاب درس نشده اند می توانند با مراجعه حضوری به واحد امتحانات درخواست انتخاب درس کنند.

انتخاب و شرکت در امتحان دروس فقه، اصول و فلسفه از پایه بالاتر، حتما باید به صورت دو نیم سالی انجام گیرد.

طلاب شاغل به تحصیل در پایه 10 در صورت داشتن ناقصی و انتخاب 640 ساعت درس، چنانچه حداکثر یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی آنان در پایه دهم باقی بماند، مشروط به قبولی در تمامی دروس انتخابی سال تحصیلی جاری در خرداد ماه، می توانند دروس باقی مانده خود را در شهریور ماه انتخاب و مطابق ضوابط آن امتحان دهند؛ بنابراین اینگونه افراد به صورت حضوری به ساختمان اداری دارالشفاء، طبقه اول، اتاق 107، واحد امتحانات جهت انتخاب درس مراجعه تا نسبت به ثبت نام مدیریتی، اقدام شود.

*ضوابط و شرایط شرکت در امتحان تجدیدی

سؤالات امتحانی (فقه، اصول و فلسفه)، مطابق محدوده هریک از نیمسال اول و دوم جداگانه و سایر دروس از کل محدوده معین شده طبق برنامه امتحانی، و محدوده طرح قدیم و جدید  برگزار خواهد شد.

افرادی که نمره قبولی در یکی از نیمسال‌های دروس فقه، اصول و فلسفه را دارند، همان نمره کافی است و مجاز به ثبت نام مجدد نمی باشند و درصورت ثبت نام و شرکت در امتحانات به نمره آنان ترتیب اثر داده نمی شود.

نمره قبولی در دروس جنبی (فلسفه، عقاید، رجال و درایه) تمامی پایه‌ها 12 و دروس فقه، اصول و تفسیر پایه های 7 تا 10 درصورت ثبت حضور در کلاس 12 و درصورت عدم ثبت حضور در کلاس 16 است.

خاطر نشان می شود: طلاب برای هرگونه سؤال درباره امتحانات در ساعات اداری می‌توانند با شماره 37740971 داخلی107 و 300 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha