جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
[۳۸۱۰۹۶] راه اندازی پورتال آنلاین اسلامی در سنگاپور

حوزه/پورتال آنلاین اسلامی با هدف ارائه اطلاعات مذهبی با منابع مشخص در سنگاپور راه اندازی شد؛ این پورتال نه تنها دسترسی به مقالات مدرسان دینی را برای کاربران اینترنتی میسر می‌سازد بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا در برنامه‌های تحصیلی اسلامی مساجد و دیگر سازمان‌های تحصیلی اسلامی ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes.com، روز گذشته شورای دینی اسلامی سنگاپور (مویس) یک پورتال آنلاین اسلامی را با نشانی LearnIslam.sg با هدف ارائه اطلاعات مذهبی با منابع مشخص راه اندازی کرد.

این پورتال آنلاین اسلامی نه تنها دسترسی به مقالات مدرسان دینی را برای کاربران اینترنتی میسر می‌سازد بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا در برنامه‌های تحصیلی اسلامی مساجد و دیگر سازمان‌های تحصیلی اسلامی ثبت نام کنند.

این سایت که هدف آن آموزش جوانان است توسط یاکوب ابراهیم وزیر امور مسلمانان در مسجد الامام در بوکیت پنجنگ سنگاپور افتتاح شد.

دکتر یاکوب در پاسخ به این سئوال که آیا این سایت برای مقابله با وبسایت‌های افراط‌گرایان و تروریست‌ها طراحی شده گفت: این سخن پتانسیل‌ها و توانایی‌های سایت را محدود می‌کند. ما باید تمام تلاش خودمان را برای تقویت و عمیق‌تر کردن درک از اسلام بکار ببریم. داشتن یک روایت مثبت از اسلام برای جوانان ما بسیار مهم است و اگر آن‌ها هر گونه پرسشی درباره دین و مذهب داشته باشند، شورای دینی اسلامی سنگاپور آماده جواب دادن به پرسش‌های آنان است. در این مسیر آن‌ها می‌فهمند که چه ارزش‌های اسلامی در سنگاپور مهم هستند و اینکه چه کارهایی می‌توانند به همراه دیگر اعضای نسل جوان برای حفظ آنچه در اینجا داریم انجام دهند.

این وبسایت در راستای نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، جدول زمانی نماز و عبادت، همچنین دستور پخت وعده‌های غذایی مناسب برای سحر و افطار را برای مسلمانان به اشتراک گذاشته است. کاربران اینترنتی بایستی از آدرس ایمیل شان برای دسترسی کامل به اطلاعات این سایت استفاده کنند.

دکتر محمود نصرالدین ، معاون مدیر اداره مفتی سنگاپور نیز گفت: این سایت مخزنی از دانش اسلامی با منابع درست خواهد بود و بخشی از تلاش‌های شورای دینی اسلامی سنگاپور برای ساختن جایگاه‌های یادگیری اسلامی درست و افزایش خدمات به جامعه است.

دکتر نصرالدین در ادامه گفت: این سایت به افزایش دین داری در جامعه اسلامی و به دست آوردن آموزه‌های مذهبی توسط مدرسان دینی معتبر کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha