چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجرایی شدن  به رسمیت شناختن معلمان مذهبی در سنگاپور

حوزه/ در طرح ده ساله‌ ارزیابی معلمان مذهبی در سنگاپور که از سال ۲۰۰۵ آغاز شده، هزار و ۷۰۰ معلم تایید شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes.com، طرح ده ساله‌ای به منظور ارزیابی معلمان مذهبی و اساتید واجد شرایط در سنگاپور گسترش خواهد یافت. این طرح به مسلمانان سنگاپور کمک خواهد کرد تا شناخت بهتری از اساتید مذهبی داشته باشند.

یاکوب ابراهیم، وزیر امور مسلمانان در سنگاپور گفت: در این طرح در راستای  به رسمیت شناختن اساتید و معلمان اسلامی که دارای حداقل استانداردها برای تدریس علوم مذهبی باشند، به تمامی اساتید در سرتاسر کشور مراجعه خواهد شد.

درحال حاضر 80 درصد اساتید تحت پوشش این طرح  هستند که از سال 2005 آغاز شده و هزار و 700 معلم مذهبی توسط استانداردهای این طرح تایید شده هستند. معلمان مسن‌تر که دارای تحصیلات مذهبی مشخص نبوده‌اند و معلمان جوان‌تر را که به صورت غیررسمی آموزش داده‌اند، ممکن است تحت پوشش این طرح نباشند.

دکتر یاکوب در این باره گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که جامعه دارای هدایت مذهبی مناسب بوده و معلمان مدارک تحصیلی و آموزش مناسبی داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد: تغییرات انجام شده در برنامه جدید، برای رهبران مذهبی اسلامی جوان و مشتاق به منظور درک بهتر آموزه‌های دینی در متن جامعه چندمذهبی سنگاپور است.  باورهای دینی باید به شیوه‌ای آموزش داده شوند که نیاز به توسعه فضای مشترک میان جوامع مختلف را مدنظر قرار دهند. زیرا برای زندگی کردن در یک جامعه چندفرهنگی مانند سنگاپور نیاز است تا تمامی احزاب و گروه‌ها برای پیدا کردن یک راه حل بهینه با همدیگر سازگاری داشته باشند.

برنامه‌ریزان طرح جدید گفتند که احتمال توسعه طرح مورد نظر وجود دارد. الباکری احمد رئیس آکادمی موئیس در سنگاپور نیز گفت که زمان بیشتری باید به موضوعات پیچیده در این طرح اختصاص داده شود.

اعلمی موسی، رئیس مطالعات روابط بین مذاهب در برنامه جوامع کثرت گرا در دانشکده مطالعات بین‌المللی راجاراتنام، قوانین اسلامی و قوانین حدود کیفری بحث برانگیز  را از جمله موضوعاتی دانست که در این طرح به آن‌ها پرداخته می‌شود.

در طرح ده ساله‌ی ارزیابی معلمان مذهبی در سنگاپور  که از سال 2005 آغاز شده، هزار و 700 معلم تایید شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha