پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کی شانموگام، وزیر دادگستری و امور کشور سنگاپور

حوزه/ وزیر دادگستری سنگاپور با اشاره به همزیستی پیروان ادیان و مذاهب در این کشور گفت: این واقعیت از دیدگاه افراط‌گران خصوصا صهیونیست‌ها غیر قابل قبول است. آن‌ها ما را کافرانی می‌دانند که باید نابود شویم و در این زمینه اقدام می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از asiaone.com، کی شانموگام، وزیر دادگستری و امور کشور سنگاپور، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانسی با حضور رهبران مذهبی و اساتید دانشگاه و دانشجویان به افزایش روز افزون اسلام‌هراسی در کشور سنگاپور اشاره کرده و گفت که اسلام‌هراسی باعث از هم گسیختگی جامعه سنگاپور خواهد شد.

او در سخنانش گفت: وجود ما به عنوان یکی از جوامع با تنوع مذهبی که در آن مساجد، معابد و کلیساها در کنار هم واقع شده است از دیدگاه افراط‌گران خصوصا صهیونیست‌ها غیر قابل قبول است. آن‌ها ما را کافرانی می‌دانند که باید نابود شویم و در این زمینه اقدام می کنند و یکی از راه ها، افزایش اسلام هراسی در سطح جامعه است؛ یکی از تهدیدات مهم در جامعه سنگاپور افزایش اسلام‌هراسی، بی‌اعتمادی و کوته فکری درباره مسلمانان است.

وزیر دادگستری سنگاپور ادامه داد: با توجه به گزارش‌های رسیده از سرتاسر جهان، موج فزاینده اسلام‌هراسی در میان جوامع واقعی‌ست. ما نیز در کشور سنگاپور شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم. هرچند تعداد این حوادث در کشور ما کم بوده، با این وجود همین حوادث نیز قلب چندملیتی و چندمذهبی جامعه ما را پاره خواهند کرد.

او در ادامه سخنانش گفت: چگونگی برخورد غیرمسلمانان ما  با خواهران و برادران مسلمان، تعیین می‌کند که چه جامعه‌ای داشته باشیم و اگر بخواهیم با بدگمانی و منفی‌نگری پیش برویم، باعث جدا افتادن جامعه مسلمان می‌شویم. این حیاتی است تا از جوامع غیرمسلمان بخواهیم تا نگاه درستی به طرز برخوردها و دیدگاه‌هایشان بیاندازند. آیا آن‌ها واقعا پشتیبان مسلمانان هستند یا اینکه برخوردهایشان سطحی و از روی سیاست است؟ آیا حاضرند بپذیرند که اکثریت مسلمانان مردمی بردبار و مثبت اندیش هستند؟ این وظیفه ماست تا مطمئن شویم مسلمانان سنگاپوری از فرصت‌های زندگی لذت برده و تبعیض نژادی را در مدارس، مشاغل و جامعه به هیچ عنوان احساس نکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha