پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در سنگاپور

حوزه/ آمار مساجد ساخته شده و در حال ساخت سنگاپور از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۲۴ هزار مسجد و نمازخانه خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از channelnewsasia.com، یاکوب ابراهیم وزیر امور مسلمانان سنگاپور گفت: تا سال 2018 بیش از 24 هزار و 700 نمازخانه و فضای برگزاری نماز نسبت به آمار ارائه شده در سال 2009 ایجاد خواهد شد.

دکتر یاکوب ماه گذشته در گزارشی از وضعیت مساجد سنگاپور اعلام کرده بود کمک‌های مالی ماهانه مسلمانان برای ساختن مساجد به بنیاد منداکی از آغاز ماه ژوئن بین 1 تا 10 دلار سنگاپور افزایش خواهد داشت. با توجه به اینکه از سال 2009 دو مسجد ساخته شده و 17 مسجد توسعه یا تجهیز شده است، این مسئله برای تامین نیاز‌های جامعه ما ضروری به نظر می‌رسد.

افزایش مساجد سنگاپور پس از ارتقاء 6 مسجد موجود و ساخت دو مسجد جدید انجام خواهد شد. 5 مسجد در فاز دوم برنامه‌ی توسعه یا تجهیز مساجد قرار دارند. توسعه مجدد مسجد دارالعلوم غفران، به علاوه تکمیل مسجد معروف در جورونگ غربی در اواخر امسال و مسجد یوسف اسحاق در وودلند در اوایل سال 2017 انجام می‌شود.

دکتر یاکوب همچنین اعلام کرد در اواخر امسال یک نمازخانه سرپوشیده موقت با گنجایش 500 نفر در مقابل مسجد الاستغفار ساخته خواهد شد تا فضای کافی برای برگزاری نماز‌های جماعت ایجاد شود. به گفته یاکوب، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور (مویس) در طولانی مدت نیز این مسجد را توسعه یا تجهیز خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته من نقشه‌های بلندمدتی برای ساخت یک مسجد جدید در شمال تمپنیس ارائه دادم. در طول سال گذشته نیز با درنظر گرفتن نیاز‌های آینده مردم این ناحیه، با سازمان‌های دولتی برای شناسایی یک مکان مناسب برای ساخت مسجد کار کرده‌ام.

من با خوشحالی اعلام می‌کنم که ما یک مکان مناسب در خیابان شماره 10 پیدا کردیم که در آینده در قلب شمال شهر تمپینس قرار دارد. این مسجد در خدمت ساکنان و کارمندان این منطقه بوده و برای کسانی که در پسیررس غربی نیز زندگی می‌کنند، قابل دسترسی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha