شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد الحسون

یکی از اصلی ترین مراکز تجمع شیعیان سنگاپور ، حسینیه الزهراء است که در آن، نماز جمعه و جماعت، ویژه برنامه های اعیاد و وفیات مذهبی و مناسبات دینی برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد الحسون رئیس مرکز الابحاث العقائدية(مرکز پژوهش های اعتقادی) وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی جهت انجام امور دینی و تبلیغی به کشور سنگاپور سفر کرده است.

سخنرانی در حسینه الزهراء سنگاپور و سایر مراکز دینی متعلق به پیروان اهل بیت علیهم السلام از برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین حسون به سنگاپور است.

این مبلغ فعال در عرصه بین الملل پیش از این نیز به سنگاپور و بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی سفر کرده است.

خاطر نشان می شود اکثریت سنگاپوری ها، بودایی هستند و پیروان مسیحی و مسلمان در رتبه های بعدی قرار دارند تعداد مسلمانان  این کشور را یک میلیون نفر اعلام کرده‌اند، اما آمار دقیقی از شیعیان در دست نیست چون شیعیان بیشتر از مهاجرین هستند و آمار ثابتی در این زمینه وجود ندارد و شیعیانی که اصالتا سنگاپوری اند، نوعا مستبصر می باشند و پس از مطالعه، مکتب تشیع را برگزیده اند و عمده استبصارها، بواسطه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

یکی از اصلی ترین مراکز تجمع شیعیان سنگاپور ، حسینیه الزهراء است که در آن، نماز جمعه و جماعت، ویژه برنامه های اعیاد و وفیات مذهبی و مناسبات دینی برگزار می شود.

بهره ها(شیعیان اسماعیلی) در سنگاپور نیز دارای مسجد برهان هستند و در دهه محرم، عصر هر روز مراسم مفصلی شامل سخنرانی و عزاداری دارند.

البته آئین عزاداری سیدالشهداء در سنگاپور به شیعیان اختصاص ندارد و در برخی مراکز و مساجد اهل سنت از جمله مسجد علوی که امام جماعت آن از مسلمانان شافعی مذهب بوده و مسجدی بزرگ و قدیمی و رسمی به شمار می رود، برگزار می شود. مراسم دهه محرم در این مسجد، هر روز قبل از نماز ظهر است و روز عاشورا، مراسم مفصلی در عزای سیدالشهداء برپا می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha