شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شوقی علام

حوزه/ مفتی مصر در این دیدار حامل نامه های مسؤولان مصر به سنگاپور درباره تحولات مثبت مصر در دوره کنونی و تمایل رهبران مصر برای تعامل مثبت با جهان می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای «حوزه»، دکتر شوقی علام مفتی مصر فردا سفر رسمی خود به سنگاپور را آغاز می کند. وی قرار است در این سفر با رییس جمهور سنگاپور و نخست وزیر و 6 وزیر و رهبران دینی، سیاسی و شماری از اهالی رسانه دیدار کند.

مفتی مصر در این دیدار حامل نامه های مسؤولان مصر به سنگاپور درباره تحولات مثبت مصر در دوره کنونی و تمایل رهبران مصر برای تعامل مثبت با جهان و اعلام آمادگی دولت و ملت مصر برای همکاری و تبادل تجربیات در راستای تامین منافع دو کشور می باشد.

در این سفر همچنین درباره پرونده های مهمی همچون تقویت روابط میان دو کشور و تصحیح چهره اسلام پس از توهین های اخیر به اسلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و اقدامات گروه های تروریستی در تخریب چهره اسلام و مسلمانان بحث و گفتگو خواهد شد.

در این سفر شوقی علام علاوه بر این به ارائه تجربیات مصر در مبارزه با افراط و تروریسم و تلاش های دارالافتا در مبارزه با افکار افراطی و تصحیح مفاهیم منحرف شده اسلامی خواهد پرداخت.

از مسایل مهم موجود در برنامه این سفر، مساله گفتگوو همزیستی پیروان مذاهب و ادیان مختلف و تحکیم مفاهیم صلح در جامعه انسانی است که بدون اینها نفرت و کینه در میان مردم منتشر می شود.

مفتی مصر در این سفر به سخنرانی در دانشگاه ها خواهد پرداخت و با مسلمانان مصری ساکن در این کشور دیدار خواهد کرد و درباره راه های حمایت علمی و فقهی از آنها در جهت ارائه تصویری درخشان از اسلام بحث خواهد کرد تا معلوم شود که دین اسلام راه حل های مناسبی برای تمام مسایل حیاتی مسلمانان جهان دارد.

از سوی دیگر دکتر ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر گفت: مسؤولان سنگاپور اهتمام زیادی به این سفر دارند، چون اولین سفر مفتی مصر به شرق آسیا محسوب می شود و بر سفرهای مسؤولان در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

مشاور مفتی مصر افزود: قرار است در این سفر یادداشت های تفاهمی میان دارالافتای مصر و مؤسسات دینی سنگاپور در راستای نشر فرهنگ دینی صحیح در میان مسلمانان تمام جهان امضا شود.

وی گفت دارالافتا در سال 2015 با قدرت تمام در محافل بین المللی و علمی و نشست های فکری داخلی و جهانی حضور خواهد داشت تا گفتمان دینی محکم و صحیحی در مورد زمینه های مختلف زندگی به جهان ارائه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha