یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 271278
۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰

دکتر علی جمعه مفتی مصر تاکید کرد که بی حرمتی های عظیم نسبت به مقدسات در فلسطین نیازمند یک موضع گیری فوری اسلامی و بین المللی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مفتی مصر در دیدار با محمود الهباش وزیر اوقاف و امور دینی، از دولت ها و مردم عرب و اسلامی خواست که در برابر نقض حقوق مستمر حریم قدس شریف توسط نیروهای اشغالگر موضع گیری قاطع بکنند که آخرین این موارد اقدام نیروهای اشغالگر در بستن پل باب المغاربة منتهی به مسجد الاقصی بوده.

 شیخ جمعه گفت: حمایت از قدس شریف از اوجب واجبات اسلامی در زمان حاضر است زیرا همانند پرچم و علم اسلام است که اگر بیفتد به منزله سقوط تمام امت است و سکوت در برابر تهدید قدس و دشمنی نسبت به مقدسات این حرم شریف شرعا جایز نیست.

مفتی مصر تاکید کرد که ظلم های به فلسطین نباید در سایه اتفاقات منطقه به فراموشی سپرده شود. وی همچنین در مورد مساله یهودی سازی قدس و استمرار سکنی دادن یهودیان در آن هشدار داد زیرا این کار بر خلاف توافقات صورت گرفته و قوانین و عرف بین الملل است که این کار را جرم می­داند.

وی خواستار ایستادگی یکپارچه در برابر این اقدامات تروریستی بدفرجام و نجات دادن آثار بشری مقدس شد و از اسراییل خواست که از ندای حق و عدالت پیروی کند. وی در مورد هتک حرمت مسجدالاقصی و برانگیختن احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان هشدار داد چراکه مسجد الاقصی در جان مسلمانان شرق و غرب جهان جایگاه ویژه ای دارد.

در این دیدار هباش گزارشی از مهم ترین اقدامات و ظلم های اسراییل در هفته های اخیر در تجاوز به برخی مساجد فلسطین به سوزاندن و بی حرمتی به آنها و خطر بزرگی که قدس شریف را تهدید می­کند ارائه نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha