سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 278004
۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

محکومیت سفر جنجالی مفتی مصر به لبنان کشیده شد// به جای دیدار از قدس، جلوی فروش نفت ارزان به صهیونیست ها را بگیرید.

پس از دیدار دکتر علی جمعه مفتی مصر از قدس اشغالی و اعتراض طیف های مختلف در مصر، دایره انتقادات از این اقدام به کشورهای دیگر از جمله لبنان نیز کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیح بلال شعبان رئیس جنبش اسلامی التوحید در این زمینه ابراز داشت: اقدام مفتی مصر محکوم بوده و در شرایطی که امت اسلامی دچار ستیزه جویی درونی است، چنین دیدارهایی به ویژه از سوی شخصیت های دینی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منجر می شود و مورد پذیرش نیست.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرایطی که برخی از امت، مشغول تکفیر بعضی دیگر و متهم کردن آنها به خروج از دین است، مشاهده می کنیم که تلاش هایی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام می گیرد.

شیخ بلال شعبان افزود: اگر دیدار از قدس با هدف پشتیبانی از فلسطینی ها و حمایت از ایشان صورت گرفته است، بهتر است بر نظام حاکم در قاهره فشار بیاورید تا  به جای آنکه گاز و نفت با قیمت ارزان به دشمن صهیونیستی عرصه شود، به برادران فلسطینی در نوار غزه کمک شود. و بهتر است به جای دیدار از قدس، برای رفع حصار از غزه تلاش شود تا مصالح ساختمانی به غزه برسد و برای عمران و آبادانی در جاهایی که از سال 2008 ویران شده است اقدام گردد.

وی تاکید کرد: لازم است همه ما به خصوص افرادی که عناوینی چون مرجعیت و افتاء و روحانیت را به همراه داریم، بیش از دیگران مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و روحیه جهادی را از پیامبر فراگرفته باشیم و همراه و همزبان با انقلابیونی که در التحریر و جاهای دیگر، فریاد مظلومیت فلسطینی ها را سر دادند، برای آزادی قدس شریف تلاش کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha