جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ شوقی علام، مفتی مصر گفت: جماعت اخوان المسلمین بر خلاف شماری از قوانین شرعی مورد اتفاق، عمل کرده و منافع فردی و شخصی را بر منافع عالی کشور مقدم دانسته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شوقی علام مفتی مصر گفت: جماعت اخوان المسلمین بر خلاف شماری از قوانین شرعی مورد اتفاق، عمل کرده و منافع فردی و شخصی را بر منافع عالی کشور مقدم دانسته است.

 وی با بیان اینکه اخوان المسلمین اینگونه ترویج می کنند که مطابق شیوه رسالت محمدی عمل می کنند، امّا این دروغ و بهتان است، گفت: ما بار ها گواهی علمای الازهر در طی عصرها را مبنی بر حرام بودن پیوستن به این جماعت و اظهارات شماری از رهبران اخوانی که از این جماعت جدا شده اند را بیان کرده و ابراز داشته ایم.

مفتی مصر ادامه داد: جماعت اخوان المسلمین دارای انحرافات فکری متعددی است که از جمله آن انحرافات، خود برتر بینی، پنهان کردن حقیقت و ادعای مظلومیت و ترویج نبود شریعت اسلامی است.

شوقی علام در پاسخ به اظهارات اخوان المسلمین مبنی بر اینکه فتوا ها و دیدگاه های فکری به مفتی مصر دیکته می شود، گفت: این مسئله اتفاق نیفتاده و هرگز نخواهد افتاد؛ برای اینکه رهبران سیاسی به آن نیاز ندارند و همچنین مفتی به طور خودکار امنیت فکری دارد پس دیدگاهش با دیدگاه عمومی دولت مطابقت پیدا می کند.

وی بیان داشت: زمانی که سخن افراطی ها را با سخن علما مقایسم می کنیم متوجه می شویم که هدف از این سخن، دین نیست، بلکه رسیدن به اهداف خبیث است. آنها از شیوه و رویکرد علما که حفاظت امت اسلامی در تمامی علوم است، بی بهره هستند.

مفتی مصر بر ضرورت مقابله با افکار افراطی تأکید کرد و گفت: ما می خواهیم جوانان را در مقابل افکار گروهک های تروریستی مثل اخوان و داعش در شبکه های ارتباط جمعی حفظ کنیم.

شوقی علام در پایان تصریح کرد: جماعت اخوان المسلمین از زمان ظهور خود برای ایجاد و تکمیل هاله ای از قداست برای گروهی از اشخاص تلاش می کند و در مقابل می خواهد جایگاه شخصیت ها و علمای برجسته در زمینه های مختلف را پایین بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha