پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ شوقی علام از بیانیه هیئت کبار علمای سعودی قدردانی کرد و گفت: دار الفتوای مصر عضویت در جماعت اخوان را حرام می داند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شوقی علام مفتی مصر گفت: موضع گیری شرعی در خصوص سازمان بین المللی اخوان المسلمین از روی هوی و هوس و سیاست نیست، بلکه دارای مرجعیت دینی و شرعی بوده و تاریخ بر آن گواه است.

وی از بیانیه هیئت کبار علمای سعودی و از موضع گیری عبد العزیز آل شیخ مفتی منفور سعودی قدردانی کرد و گفت: این موضع گیری شرعی بیانگر ممنوعیت عضویت در جماعت اخوان المسلمین است و بر اساس مبانی علمی این بیانیه، وابستگی به این جماعت حرام است.

مفتی مصر با بیان اینکه بیانیه علمای سعودی در خصوص عضویت در اخوان المسلمین درست و به جاست، اشاره کرد: دار الفتوای مصر عضویت در جماعت اخوان را حرام می داند.

شوقی علام هفته گذشته گفته بود که دارالفتوای مصر به دنبال رسوایی دروغ جماعت اخوان و گروه های تروریستی است و به حملات مغرضانه اهمیت نمی دهد و تنها به انسانیت توجه دارد.

شایان ذکر است که هیئت کبار علمای سعودی در بیانیه ای جماعت اخوان المسلمین را گروهک تروریستی توصیف کرده بود که در مسیر اسلام حرکت نمی کند و به دنبال اهداف حزبی و مخالف با تعالیم دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha