شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم منیر معاون رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر

حوزه/ معاون رهبر اخوان المسلمین مصر گفت: ملت های عربی همچنان به تغییرات گسترده تمایل دارند و اکثریت آنها همچنان به اسلام سیاسی امید بسته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابراهیم منیر معاون رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر که در خارج از این کشور به سر می برد در گفتگو با "آناتولی" با بیان اینکه منطقه عربی شاهد تغییراتی خواهد بود، برای منتهی شدن گفتگو به پایان بحران سیاسی در مصر، خواستار تحقق ۵ مطلب شد که از میان آنها آزادی زندانیان سیاسی است.

اخوان المسلمین به دنبال ایجاد یک ائتلاف گسترده در سالگرد انقلاب مصر

وی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین در سالگرد انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ مصر که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد، به دنبال ایجاد یک ائتلاف گسترده می باشد، گفت: اخوان المسلمین با بحران هایی مثل بازداشت رهبران ارشد این جماعت و تحریم آن در مصر مواجه است.

منیر ادامه داد: قاهره جماعت اخوان المسلمین را تروریست می خواند و از گفتگو یا آشتی با آن دوری می کند و رهبران و اعضای آن را به اتهام اقدامات تروریستی که اخوان بارها آن را تکذیب کرده، محاکمه می کند.

عضو ارشد اخوان المسلمین به فراخوان عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر به مقابله با جماعت اخوان در سفر به فرانسه اشاره کرد و گفت: السیسی پس از شکست پروژه ریشه کن کردن اخوان و کاهش محبوبیت وی و ناکامی شدید در تحقق منافع ملت، با تمام توان برای اخوان المسلمین مقابله می کند. السیسی به دنبال کسب حمایت سازمان هایی است که با او در مبارزه با اسلام سیاسی که جماعت اخوان المسلمین از جمله آنهاست، هم فکر هستند.

ابراهیم منیر انگیزه حمله مصری، اماراتی و سعودی علیه اخوان المسلمین را سیاسی دانست و گفت: این حمله برخلاف آنچه ادعا می کنند از انگیزه فکری خالی است و آنها از حقیقت اخوان المسلمین کاملاً با خبر هستند.

ملت های عربی همچنان به تغییرات گسترده تمایل دارند 

معاون رهبر اخوان المسلمین با تأکید بر اینکه ملت های عربی همچنان به تغییرات گسترده تمایل دارند و اکثریت آنها همچنان به اسلام سیاسی امید بسته اند،  افزود: اظهارات السیسی در فرانسه تلاشی برای خریدن وقت بیشتر است و علی رغم میل او و طرفدارانش، منطقه شاهد تغییراتی خواهد بود.

 وی در بخش دیگر مصاحبه با اشاره به اینکه السیسی اخوان المسلمین را تهدیدی وجودی برای مصر می داند و برای دور کردن اخوان اصرار می ورزد، تصریح کرد: سخن از آشتی یا پایان درگیری منوط به خواست کودتاگران (السیسی) است. السیسی طی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۶ به دنبال ارتباط با ما بود، امّا از ما می خواست که قانونی بودن دولت او را به رسمیت بشناسیم.

۵ شرط معاون رهبر اخوان المسلمین برای حل بحران مصر

عضو ارشد اخوان المسلمین برای حل بحران مصر ۵ شرط را بیان کرد که از جمله آنها این موارد است: آزادی بازداشت شدگان، بازگشت ارتش به وظیفه طبیعی خود در حمایت از کشور و عدم دخالت در سیاست، مجازات تمامی کسانی که علیه ملت مرتکب جنایت شدند و اینکه ملت به شیوه دموکراتیک بتوانند حاکم کشور را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha