پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر

حوزه/ دار الفتوای مصر تأکید کرد: غیر از پزشک هیچ کس اعم از کارکنان داروخانه یا غیر آن، حق ندارد از حدود وظایف خود پا فراتر گذاشته و برای بیماران دارو تجویز کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دار الفتوای مصر تأکید کرد: غیر از پزشک هیچ کس اعم از کارکنان داروخانه یا غیر آن، حق ندارند از حدود وظایف خود پا فراتر گذاشته و برای بیماران دارو تجویز کند.

دارالفتوا در خصوص دلیل این فتوا گفت: معمولاً پزشکان دارو های مشخصی را برای اهداف مشخص تجویز می کنند و دارویی که به بیماری بهبودی می بخشد، ممکن است موجب بهبودی بیمار دیگر نشود و تشخیص کاربرد دارو، تنها به پزشک اختصاص دارد.

دارالفتوای مصر تأکید کرد: تجویز دارو برای بیماران و تشخیص وضعیت سلامت آنها و ارائه توصیه از تخصص پزشک است.

این فتوا در واکنش به نسخه های پزشکی منتشر شده در شبکه های اجتماعی در خصوص درمان ویروس کرونا صادر شده است.

دارالفتوای مصر تجویز دارو از سوی غیر متخصص را ترویج دروغ و باطل در جامعه توصیف کرد و گفت: متون شرعی به جلوگیری از دروغ اشاره دارند.

دارالفتوا به بازی گرفتن زندگی مردم و آسیب رساندن به سلامت و بدن آنها را نوعی فساد فی الارض دانست و افزود: این اقدام با تأکید اسلام بر حمایت از زندگی انسان و تحریم تجاوز به آن، در تناقض است.

این دارالفتوا در پایان تأکید کرد: تجویز دارو برای بیمار از وظایف و تخصص پزشک است و جایز نیست هیچ کس غیر از پزشک برای بیمار داور تجویز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha