شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 343468
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
شوقی علام

حوزه/ تاسیس هر حکومت اسلامی نیازمند بازگشت به مبانی و اصول است در حالی که تفسیر داعش از اسلام کاملا اشتباه و غلط است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر شوقی علام، مفتی مصر روز دوشنبه اعلام کرد داعش با ایجاد فضای ترس و وحشت در سوریه و عراق، یک حکومت اسلامی نیست و اقدامات آنها خارج از اسلام است.

وی افزود: ما پیش از این نیز گفته بودیم که استفاده از اصطلاح حکومت اسلامی برای داعشی ها جایز نیست.

دکتر شوقی علام در میان جمع کثیری از اعضای مجلس اسلامی سنگاپور گفت: داعش از سویی حکومت نیست و از طرفی سازمانی است که هیچ گونه وجهه اسلامی ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل این سازمان گفت: تاسیس هر حکومت اسلامی نیازمند بازگشت به مبانی و اصول است در حالی که تفسیر داعش از اسلام کاملا اشتباه و غلط است.

مفتی مصر گفت: خداوند با ویرانی و کشتار انسان ها مخالف است و ما تمام تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع به کار می گیریم، اما داعش فقط به فکر ویرانی است و ادعا می کند این کارها را به نام اسلام انجام می دهد در حالی که این کارها ربطی به اسلام ندارد.

وی افزود: انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام در مجله فرانسوی توهین به مقدسات ما بود، اما ما نیز باید با عقلانیت با این مساله رفتار کنیم. هرگاه شخصی جنایتی را در هر کشوری انجام می دهد، راه های قانونی برای پیگیری آن وجود دارد و هر گونه اقدام باید بر اساس عدالت باشد که اساس اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha