جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ امام جمعه دزفول، برنامه ریزی روزانه را بهترین روش برای بهرمندی از ماه رمضان دانست و گفت: به نظر من هرکسی می تواند با توجه به شناختی که از خویش و روحیاتش دارد، برنامه ریزی مربوط به خود را انجام دهد، تا بهتر بتواند این ماه عزیز را درک کند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تأکید بر ضرورت بهره مندی از فرصت های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: به همه جوانان توصیه می کنم که از همین امروز با عزم و اراده آماده بهره مندی از ماه خدا باشند.

وی با بیان این که باید از فرصت جوانی کمال بهره و استفاده را برد، ادامه داد: در این ماه عزیز باید به گونه ای روزه بگیریم که روزه حداقلی نباشد، این بدان معناست که صرفا نباید پرهیز از خوردن و آشامیدن نمود، بلکه روح و جان خود را هم روزه دار بگذاریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، فرصت ماه مبارک رمضان را خیلی بیشتر از انجام اعمال عادی فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: وقتی که در روایات آورده اند که قرائت یک آیه از قرآن برابر چندین هزار آیه است، پس چرا سستی به خرج داد!از این رو پیشنهاد می کنم که با عزم و روحیه ای هرچه بالاتر خود را بهره مند از سفره با کرامت الهی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، داشتن برنامه روزانه را یک عامل در بهره مندی از فرصت های ماه مبارک رمضان برشمرد و تأکید کرد: بهره مندی از فرصتی که پیامبر اعظم(ص) فرمود «درهای رحمت الهی بازمی شود و عبادات و اعمال اسنان قبول واقع می شود»، نیازمند داشتن برنامه ریزی کامل و جامعی است که باید با ریزبینی هرچه بیشتر بدان جامه عمل پوشاند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، یکی از فلسفه های ماه مبارک رمضان را درک مستضعفان دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین اعمالی که انسان می تواند در ماه رمضان انجام دهد، رسیدگی به فقرا و همچنین صله ارحام است.

وی در پایان، ماه مبارک رمضان را بازار تجارت ارزاق معنوی دانست و اظهار داشت: از آنجایی که در این ماه عزیز، هر عمل نیکی مقبول است، انسان ها می توانند توشه بسیار بزرگی از این ماه عزیز، برای خود ذخیره کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha