جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی

حوزه/ رئیس بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از ارائه ۲۰۰ اثر فاخر قرآنی جدید در بخش حوزوی و استقبال ۱۷۹ مرکز و موسسه حوزوی از شرکت در نمایشگاه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: امسال بیست و چهارمین سال برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است و بخش حوزوی نیز که از بخش های محتوایی نمایشگاه به شمار می آید، برای دوازدهمین سال متوالی در این نمایشگاه شرکت می کند.

وی با بیان این که بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امسال با رویکردی جدید در آن حضور یافته است، گفت: شعار بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن « به سوی فهم قرآن » نامگذاری شده و در واقع بخش حوزوی نیز بر اساس همین شعار، رویکردی جدید برای حضور خود در نمایشگاه را در نظر گرفته است.

179 مرکز و موسسه حوزوی متقاضی شرکت در نمایشگاه

مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: مراکز مشارکت کننده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، از بین 179 مؤسسه و مرکز حوزوی انتخاب شدند.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه کشورافزود: در واقع تعریف ما از مرکز حوزوی آن است که این مراکز یا باید مجوز فعالیت خود را از شورای عالی حوزه های علمیه اخذ کرده باشند یا در رأس آن مؤسسه، یک چهره روحانی نام آشنا باشد که در تعریف بخش حوزوی بگنجد و بتواند در این بخش مشارکت داشته باشد.

انتخاب نهایی 36 مرکز و موسسه

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن طیب حسینی، با بیان این که امسال هم مثل سال های گذشته افتخار داریم که میزبان دفاتر مراجع معظم تقلید در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن هستیم، گفت: در کنار غرفه های مراجع عظام تقلید، در مجموع 36 مرکز و مؤسسه حوزوی برای حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انتخاب شده و به فعالیت مشغول هستند.

حدود 50 درصد مراکز و مؤسسات برای اولین بار شرکت کرده اند

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد مراکز و مؤسسات مشارکت کننده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، از مراکز و مؤسساتی هستند که جدیداً و برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: سیاست بخش حوزوی نمایشگاه نیز بر این است که بیشتر از مراکزی دعوت کند که یا محصول جدیدی را به ساحت قرآنی کشور ارائه کرده باشند و یا این که تا به حال در نمایشگاه قرآن شرکت نکرده باشند.

وی یادآور شد: امسال در بخش حوزوی نمایشگاه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای اولین بار در نمایشگاه قرآن شرکت کرده و با ارائه آثار فاخر و درخور توجه قرآنی، از غرفه های پر مراجعه بخش حوزوی به شمار می رود؛ همچنین مؤسسه جهانی سبطین هم با فعالیت های خوب بین المللی خود آثار قابل توجه قرآنی را ارائه  می کند؛ البته مراکز دیگری هم همچون سال گذشته با آثار محتوایی خوب و فاخر در این بخش حضور دارند.

عرضه 200 اثر فاخر جدید

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی گفت: امسال، قریب به 200 اثر قرآنی جدید در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم ارائه می شود که در قالب غرفه های مختلف، محصولات را به ساحت قرآنی و قرآن دوستان ارائه می دهیم.

وی افزود: جالب است که از بین 200 اثر جدید بخش حوزوی، بیش از 100 اثر مربوط به حوزه های علمیه خواهران است و واقعاً خواهران در این عرصه خوب و خوش درخشیدند.

مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اضافه کرد: تمام این 200 اثر جدید که در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن ارائه می شود، آثاری است که در طول سال تحصیلی 95-94 توسط مراکز حوزوی تولید شده، این در حالی است که در سال تحصیلی 94-93 تولیدات جدید مراکز حوزوی که در نمایشگاه قرآن عرضه شد، به عدد 120 رسیده بود.

ترکیب شورای روابط عمومی مراکز مهم حوزوی

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه کشور با بیان این که بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، با مشارکت و مدیریت شورای روابط عمومی مراکز حوزوی کشور که متشکل از پنج مرکز مهم حوزوی است، اداره، برنامه ریزی و مدیریت می شود، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی(ص) العالمیه، پنج مرکزی هستند که در شورای روابط عمومی مراکز حوزوی نماینده دارند. 

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha