پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمد مازنی- نماینده تهران در مجلس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مازنی با بیان این که قابلیت‌های علمی حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن متبلور است، گفت: خدمات حوزویان در عرصه قرآنی به دلیل ناشناخته بودن، بسیاری از این خدمات در سطح جامعه، به نوعی مظلوم است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در پاسخ به سؤالی در خصوص قابلیت های بخش حوزوی نمایشگاه، به خبرنگار حوزه گفت: خدمات قرآنی بسیار زیادی توسط حوزه های علمیه انجام می شود، اما همه آن خدمات خوب، به اطلاع رسانی نشده است.

وی افزود: بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش خوب و قابل توجه نمایشگاه قرآن است، اما با وجود همه قابلیت های خوبی که در این بخش دیده می شود، همه کارها و اقدامات حوزه های علمیه که در ارتباط با قرآن انجام شده، به نمایش گذاشته نشده است؛ البته همین اندازه هم، افق هایی را در ذهن افراد مختلف باز می کند که افق های تازه ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدید خود از غرفه های مختلف بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: در برخی از غرفه های بخش حوزوی شاهد بودم که دائرة المعارف قرآنی ویژه نوجوانان معرفی می شد که بسیار قابل توجه بود؛ همچنین بازی های رایانه ای قرآنی و نرم افزارهای مختلف که محصول کار بخش های مختلف حوزه های علمیه است، در این بخش معرفی و عرضه می شود که قطعا برای مردم قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: دوره های مختلف تفسیر قرآن به صورت نرم افزاری و دائرة المعارف جامع قرآن کریم توسط برخی دیگر از غرفه های بخش حوزوی عرضه می شود که از جمله کارهای ضروری و مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی با بیان این که خدمات حوزویان در عرصه قرآنی به دلیل ناشناخته بودن، بسیاری از این خدمات در سطح جامعه، به نوعی مظلوم است، گفت: از آن جهت که روحانیت در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی به ویژه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، حضوری فعال داشته و همین نقش سیاسی و اجتماعی آنان بیش از سایر نقش ها به چشم مردم می آید، نقش حوزویان در عرصه های قرآنی و خدماتی که در این زمینه ارائه می دهند، شاید تازگی داشته باشد و به همین جهت بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اثرات مثبتی در میان مردم و نگاه آنان به حوزه های علمیه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha