جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معاونیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه داریم گوشه‌ای از کمالات و صفات حضرت خدیجه(س) را برای جهانیان به خصوص زنان بازگو و ایشان را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام، پیامبر و شوهرداری معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حامدرضا معاونیان در مراسم شعرخوانی و تکریم از مقام حضرت خدیجه کبری(س) در تالار غدیر دفتر تبلیغات اظهارداشت: برپایی چنین مراسم ها و آیین هایی به منظور تجلیل از شخصیتی که حق بسیار زیادی بر اسلام، بلکه بر جهان بشریت دارد، و سهم بزرگی برای پیشرفت این دین آسمانی داشت،‌ بر همگان لازم و ضروری است.

وی افزود: حقوقی را که آن حضرت بر مسلمانان دارد، نمی‌توان در یک مجلس و صدها مجلس بیان کرد؛ بلکه باید اساتید بزرگ و دانشمندان علوم اسلامی و تاریخ‌نویسان صادق، بخش بزرگی از زندگی خود را به معرفی حیات حضرت خدیجه (س) و خدمات فراوانی که به اسلام داشت اختصاص دهند.

حجت الاسلام معاونیان ادامه داد: او بانویِ بی‌همتایِ حرم نبوت و مادر یازده اختر تابناک امامت بود که خدا خواست ایشان را در عقل و ادب و حکمت و بصیرت و معرفت، نابغه و ممتاز کند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) نمونه‌ برجسته کمال و نبوغ و فهم و بینش بودند گفت: عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، صمیمیت، مهر و وفاداری با شوهر، همه از جمله صفات فاضله ایشان است.

مدیر شبکه ثامن تصریح کرد: امروز مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه باید نسبت به معرفی و بیان سیره علمی و عملی این بانوی بزرگوار اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند تا آحاد جامعه شناخت کافی از ایشان داشته باشند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha