شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: پرکاری و مجاهدت فراوان و در عین حال زهد بالای امیرالمومنین علی(ع) بهترین الگو و سرمشق برای مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت  بیست و یکم ماه مبارک رمضان ، سالروز شهادت مظلومانه امام علی(ع) اظهار داشت: مولای متقیان در همه لحظات عمر خویش لحظه ای از تلاش و کوشش در جهت خدمت به مردم و کاستن از بار مشکلات آن ها آسایش و آرامش نداشت و با این حال خود از امکانات دنیا به حداقل ها اکتفا می کرد.

وی افزود: پرکاری و تلاش فراوان حضرت و در عین حال ساده زیستی و زهد بالای حضرت بهترین الگو برای همه کسانی است که می خواهند در جامعه و نظام اسلامی مسئولیت و منصبی داشته باشند.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: اگر ما نگاهی به نهج البلاغه بیندازیم در جای جای این کتاب شریف با زهد امیرالمومنین (ع) آشنا می شویم و اساساً یکی از کلیدواژه های بسیار پرکاربرد در این کتاب تاکید بر تقوا و زهد و وارستگی از دنیاست.

وی همچنین بیان داشت: در دوران حکومت حضرت که متاسفانه عده ای از مردم به ویژه برخی خواص جامعه در دام دنیا گرایی اُفتاده و امتیازات و ثروت های خاصی به خود اختصاص داده بودند ، حضرت نشان دادند که بعد از ارتحال رسول الله(ص) ذره ای از سیره و کلام پیامبر(ص) عدول نکرده و در کمال عدالت و وارستگی از دنیا و مقامات دنیوی عمل نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha