جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام غفاری فر

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: بی شک ترویج و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب بیش از هر چیز، به تحکیم و تثبیت امنیت روانی و اخلاقی جامعه منجر می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه که در تقویم ها به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامیده شده است، ابراز داشت: امروزه یکی از عوامل برهم خوردن امنیت و آرامش جامعه از بُعد روانی و اخلاقی ، بی توجهی و کم توجهی به مقوله عفاف و حجاب است.

وی افزود: اساساً شهروندان و مسئولان جامعه اسلامی نمی توانند و نباید نسبت به این مساله بی توجهی و کم توجهی داشته باشند؛ چرا که در صورت غفلت از این مطلب، هم فرد و هم جامعه دچار ضرر و زیان شده و آسیب می بیند.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین خواستار جدی گرفته شدن عواقب و پیامدهای شوم گسترش بدحجابی در جامعه از سوی مسئولان شد و گفت: حفظ و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، جدای از این که یکی از آموزه‌های مهم دینی به شمار می رود،‌ عامل مهمی در راستای تحقق و ایجاد بهداشت روانی و اجتماعی در جامعه اسلامی می باشد.

وی با بیان این که بدحجابی و بی عفتی ، کانون خانواده ها را دچار بحران می سازد، افزود: اگر مردان و زنان جامعه ما قبل از هر چیز خود را مقید به رعایت عفاف و حجاب بدانند، به تدریج جامعه نیز اصلاح شده و رنگ و بوی سعادت را به خود خواهد دید، اما اگر خدای ناکرده بی توجه به این گونه مسایل باشند، عوارض و پیامدهای نامطلوبی نصیب فرد و جامعه می گردد، کما این که متاسفانه در حال حاضر برخی از علائم و نشانه های آن را به عینه می بینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha