جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر جدید حوزه های علمیه گفت: ان شاءالله روزی حوزه باید فراتر از رسانه مکتوب و اینترنتی در قالب شبکه های ماهواره ای با ۱۰ زبان زنده دنیا فعالیت داشته باشد و این موضوع ضرورت دارد؛ البته برخی از مراجع عظام این کار را آغاز کرده اند؛ اما حوزه نیز باید شروع نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی، مدیر جدید حوزه های علمیه، صبح امروز در نشستی با مسئولان مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه اظهار داشت: بنده نیز همانند دیگر حوزویان از گذشته تاکنون از اخبار و مطالب خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه استفاده کرده ام که جا دارد از تمام مسئولان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین از آیت الله مقتدایی و آیت الله حسینی بوشهری که در راه اندازی این رسانه حوزوی سهیم بوده اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و خوشبختانه تا به امروز دستاورهای آن کم نبوده است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه رسانه حوزه باید بر مبنای یک سند راهنما فعالیت داشته باشد، ابراز داشت: باید این سند جهت گیری های کلان رسانه حوزه را مشخص و آن را تبدیل به برنامه کند؛ البته این برنامه ریزی ها دائما باید بازسازی و تکمیل شود.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه باید با ارتباط با بخش های مربوطه در تولید اندیشه اسلام در حوزه رسانه پیشگام و پیگیر باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اندیشه اسلام متشکل از چهار زاویه فلسفی، اخلاقی، فقهی و تاریخی و تمدنی است که این اندیشه بر اساس این چهار علم شکل خواهد گرفت.

وی یادآور شد: عمل ما نیز باید مبتنی با این نظریات بوده و برای آن آموزش ها و پژوهش های لازم انجام گیرد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه باید ظرفیت ها و استعدادهای متعدد خود را در قلمروهای فلسفی و فقهی و همچنین ناظر به زمانه دنبال کند.

*حوزه پیشرفت بسیاری داشته؛ اما کافی نیست

امام جمعه قم اظهار داشت: امروز حوزه پیشرفت های بسیاری داشته است؛ اما وضع موجود کافی نیست و باید تلاش های بسیاری انجام گردد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: اسلام نگاه های گوناگون فلسفی، اخلاقی، فقهی و ... به رسانه دارد که متأسفانه کم کار شده است؛ در حالی که سرمایه آن در معارف ما وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز دروس خارج بسیاری با موضوعات جدید در حوزه برگزار می شود که ما نیز از آن حمایت کرده و باید دنبال شود.

*رسانه حوزه گزاره های اصلی سند چشم انداز را مدنظر داشته باشد

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما در سند چشم انداز حوزه گزاره های اصلی و جهت دهنده ای داریم که در فعالیت های رسانه ای باید مدنظر قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شود.

امام جمعه قم بیان داشت: ایجاد روح امید و انگیزه تحصیل و پیشرفت علمی و اخلاقی از نکات بسیار مهم دیگری است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته و ما نیز باید بر آن در حوزه تأکید داشته باشیم تا طلبه لبریز از عشق و علاقه در حوزه مانده و فعالیت نماید.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: باید روح امید و افق گشایی های آینده نگرانه در رسانه حوزه تجلی پیدا کند.

وی توجه به ابعاد علمی حوزه در رسانه حوزه را از دیگر نکات مهم دانست و گفت: درست است که رسانه باید جذاب باشد؛ اما خبرگزاری حوزه در عین جذابیت، رسانه علمی و فرهنگی است و باید تجلی نظریه پردازی در آن زیاد باشد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: رسانه می تواند جامعه را تکان دهد و شما می توانید این تکان را در حوزه ایجاد کنید.

*نیازمند شبکه ماهواره ای ۱۰ زبانه از سوی حوزه هستیم

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: ان شاءالله روزی حوزه باید فراتر از رسانه مکتوب و اینترنتی در قالب شبکه های ماهواره ای با 10 زبان زنده دنیا فعالیت داشته باشد و این موضوع ضرورت دارد؛ البته برخی از مراجع عظام این کار را آغاز کرده اند؛ اما حوزه نیز باید شروع نماید.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: منابع انسانی از دیگر نکات بسیار مهم در فعالیت رسانه ای است و پیشرفت در موضوعات مذکور بستگی به افرادی دارد که در این خبرگزاری فعالیت می کنند.

وی تعامل با مراکز حوزوی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: ان شاءالله به زودی شورای همفکری و هم اندیشی مراکز مهم و اصلی حوزه راه اندازی خواهد شد تا بتوان با مراکز حوزوی تعامل و همکاری بیشتری داشت.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: رسانه حوزه باید دروس خارج جدیدی که با موضوعات روز راه اندازی شده است را اطلاع رسانی کند تا دیگر اساتید از این مباحث و موضوعات طرح شده در آن اطلاع داشته باشند؛ چراکه این کار در بالندگی حوزه بسیار اثرگذار است.

امام جمعه قم به خط و مشی سیاسی رسانه حوزه اشاره و ابراز داشت: محور ما در مباحث سیاسی انقلاب، امام، رهبری، مراجع عظام تقلید و اندیشه انقلاب است که باید به درستی و مطابق با ادبیات حوزه تبیین شده و این موضوع، اصلی است که باید در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha