پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالگرد شهید انصاری بویراحمدی

حوزه/ اولین سالگرد درگذشت روحانی جانباز و مدافع با اخلاص حریم ولایت اهل بیت( علیهم السلام) و مکتب تشیع حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری بویراحمدی رئیس فقید مجمع جهانی شیعه شناسی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که بر سر مزار این روحانی شهید با حضور جمع کثیری از شخصیت های علمی، دینی و فرهنگی برگزار شد، آیت پیمان رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: مراسم سالگرد این جانبازسرافزار به همت مديريت حوزه‌هاى علميه، بنيادشهيدانقلاب اسلامى، مجمع جهانى شيعه شناسى،  دبيرخانه شوراى دين‎پژوهان كشور، مجمع طلاب استان‌‌هاى كهگيلويه بويراحمد، لرستان، ايلام، چهارمحال وبختيارى  برپا شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه مرحوم انصاری بویراحمدی عمر خود را صرف دفاع از حقانیت تشیع  نمود ادامه داد: مرحوم انصاری از اساتید جوان حوزه و از محققان بسیار کوشا و تلاشگر در عرصه دفاع از تشیع بود.

وی افزود: وی اهتمام جدی و عزمی راسخ در پاسخ‌دهی به افکار و اندیشه‌های ضد شیعی به خصوص سلفی‌ها داشت و در پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات نیز چه به صورت مکتوب و چه در فضای مجازی اهتمام جدی به کار بست.

پیمان بیان داشت: مرحوم انصاری تعصب ویژه‌ای به مکتب شیعه داشت و ایجاد مجمع جهانی شیعه‌شناسی نیز در همین راستا از طرف ایشان و همکارانشان صورت گرفت که منشأ آثار فراوان و فعالیت‌های موثری بوده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: وی دارای نبوغ و استعداد خاصی بود و مدارج علمی را به سرعت طی کرد و از پیشگامان ایجاد دروس شیعه‌شناسی در حوزه و دانشگاه‌های سراسر کشور و قم بود.

وی تاکید کرد: در یک کلام می‌توان گفت وی عمر شریف خود را در راه اعتلا و ترویج حقانیت مکتب اهل‌بیت(ع) و دفاع از ولایت امام علی(ع) صرف کرد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام علی انصاری‌ بویراحمدی در روستای "ده شیخ" لامرد چشم به جهان گشود و پس از تعلیم دروس کلاسیک وارد حوزه علمیه شد و سال‌ها به تحصیل، تدریس و تألیف پرداخت.

این استاد پرتلاش حوزه در سال 1379 که به نام مبارک امیر مومنان علی علیه السلام مزین شده بود، مجمع جهانی شیعه شناسی را تاسیس کرد.

وی از همان ابتدای تأسیس، جلسات متعددی با حضور برخی اساتید و بزرگان حوزه و دانشگاه تحت عنوان «نیازشناسی تشیع» تشکیل داد که این جلسات به شناسایی اولویت‌های اساسی جهان تشیع انجامید و در نهایت، این اولویت‌ها در 20 محور به عنوان شرح وظایف اولیه تدوین گردید.

حجت الاسلام انصاری‌ بویراحمدی همچنین 80 عنوان کتاب با موضوعیت امام علی(علیه السلام) و مذهب تشیع تالیف کرد که برخی از آن‌ها به چند زبان ترجمه شده است.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha