جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولانا کلبی صادق

حوزه/ کلبی صادق از روحانیون برجسته شیعه هندی به مردم و جامعه هشدار داد تا از هر آنچه با انسانیت در تضاد است، دوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کلبی صادق یکی از روحانیون برجسته شیعه هندی در مراسم پایانی همایشی که روز شنبه توسط بیمارستان و دانشکده پزشکی ایرا در شهر لکنو در شمال هندوستان برگزار شده بود، با محکوم کردن حملات تروریستی که در نقاط مختلف جهان انجام می شود، به مردم و جامعه هشدار داد تا از هر آنچه با انسانیت در تضاد است، دوری کنند.

"صادق" با اشاره به حوادث فرانسه گفت: ضرب المثل معروفی می‌گوید هر آنچه بکارید همان را درو خواهید کرد، آنانی که به خشونت متوسل می‌شوند نیز باید بدانند که همین خشونت سرانجام عامل نابودی آن‌ها خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر گسترش آموزش و پروش در جامعه گفت: آموزش و فقط آموزش، به تنهایی می‌تواند زندگی مسلمانان در سرتاسر جهان را تغییر دهد. روزی که شما در زمینه تحصیلی خودتان به تعالی برسید نه تنها به اشتغال رسیده‌اید بلکه از بندگی نیز گریخته‌اید.

فرماندار رام نایک نیز که یکی از سخنرانان افتخاری این همایش بود با تشکر از سخنان مولانا صادق از دانشجویان پزشکی خواست که وظیفه پزشکی خود را نسبت به جامعه بشری فراتر از هرچیزی دانسته و گفت: خدمت نخستین وظیفه هر پزشکی بوده و فرای هر چیز دیگری است و شما نماید هرگز این مسئله را فراموش کنید.

او همچنین با بیان اینکه بعضی از پزشکان نمی‌خواهند برای گذراندن دوره پزشکی به روستاها بروند نیز گفت: ما متوجه این مسئله هستیم ولی پزشکان نیز باید متوجه باشند که بیش از 70 درصد مردم هندوستان در روستاها زندگی می‌کنند و ساکنان این مناطق نیز همانند ساکنان شهری نیازمند خدمات پزشکی هستند و حضور فراوان پزشکان در مناطق روستایی برای توسعه یک جامعه سالم لازم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha