جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه هرسین

حوزه/ امام جمعه هرسین در جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی گفت: قرآن کریم سنگر و پناهگاه مسلمانان در برابر فتنه ها و خطرات دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله باقری، در جلسه شورای قرآنی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: تلاوت قرآن کریم قلب انسان را از زنگارها می زداید و پایه های ایمان و معنویت را در وجود انسان ها  استحکام می بخشد.

امام جمعه شهرستان هرسین مطرح کرد: نورانیت قرآن کریم، ممالک اسلامی را از وجود فتنه و خطرات آن مصون می دارد، چرا که قرآن تنها سنگر و پناهگاه مسلمانان در مواقع بحران ها و رویارویی با دشمنان است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش برنامه های قرآنی در شهرستان هرسین افزود: آیات نوربخش قرآن کریم، روح انسان ها را صیقل می بخشد و موجب اعتلای سطح فرهنگی جامعه می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: مداومت در برپایی کلاس های قرآن با حضور جوانان و نوجوانان و نظارت بر آن ها زمینه های رشد اخلاقی و معنوی را فراهم کرده و موجب کاهش آسیب های اجتماعی و فردی در بین جوانان خواهد شد.

حجت الاسلام باقری بیان داشت: فضا و اخلاق قرآنی باید ابتدا در خانواده ها نهادینه شود و والدین نسبت به قرآن کریم و مداومت بر قرائت و فهم آیات آن اهتمام ویژه داشته باشند، در این صورت فرزندان  نیز با قرآن مأنوس خواهند شد.

امام جمعه شهرستان هرسین در پایان با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه، اظهار داشت: حوزه های علمیه با همکاری دستگاه های مرتبط در امر فرهنگی با برگزاری برنامه های قرآنی از جمله محافل انس با قران، برپایی جلسات خانگی قرآن و ... را به بالاترین حد خود برسانند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha