جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مجید امامی

حوزه/ رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران از برنامه ریزی و اجرای طرح خادم پژوهشی در این مسجد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید مجید امامی از برنامه ریزی و اجرای طرح خادم پژوهشی در این مسجد مقدس خبر داد و گفت: کارگروه پژوهش ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با همکاری مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران به دنبال آن است که بتواند یک کنسرسیوم ملی از اطلاعات، دانش ها، مستندات، پژوهش ها و مطالعات حوزه مهدویت را در قالب یک بانک اطلاعاتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: درهمین راستا مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران فراخوان پژوهشی را در موضوعات مهدوی و مطالعات مسجد در روزهای اخیر اعلام و از کلیه محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی دعوت به همکاری کرده است. البته عناوین اعلام شده در این فراخوان، اولویت های فعلی ما هستند و ما آماده دریافت طرح نامه های مختلف پژوهشگران و محققان در این عرصه هستیم.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: هرچند اولویت های ما گاهی 10 برابر مواردی است که در قالب فراخوان ارایه می شود اما با توجه به محدودیت منابع ملی معمولا 0.9 آنها عرضه نمی شود. ضمن اینکه ما رویکرد خدمت پژوهشی را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

امامی در رابطه با برنامه خدمت پژوهشی گفت: خدمت پژوهشی به این معنا است که ما از محققان و پژوهشگران دعوت می کنیم که حداقل یک کار را در حوزه علمی خود به عنوان خادم و خدمت دهنده به آستان و مسجد امام زمان انجام دهند. پژوهشگران و محققان می توانند مانند خدمات فراوانی که عموم مردم انجام می دهند در قالب ارائه و انجام یک طرح پژوهشی، تالیف کتاب، تدوین سند راهبردی به صورت افتخاری با ما همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: شبکه خادمان پژوهشی مهدویت به همین منظور طراحی شده و علاقه مندان می توانند با تماس با قسمت شبکه خادمان پژوهشی، فرم مربوطه را دریافت و تکمیل کنند.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران در ادامه از تصمیم و برنامه جدید این مرکز در حمایت از پایان نامه های برتر در حوزه های مهدویت و مطالعات مسجد خبر داد و گفت: این مسئله امسال در دستور کار قرار گرفته و پایان نامه ها و آثار پژوهشی در کلیه مسایل مربوط به مهدویت و مطالعات مسجد که پیش از این دفاع نشده باشندمورد حمایت قرا می گیرند. البته موضوع آنها، تنها به عناوین فراخوان پژوهشی محدود نمی شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha