جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه / شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت: حضور حزب الله در سوریه مانع آمادگی آن برای مقابله با چالش های لبنان نشد و جنگ سوریه برای حزب الله تجربه های فراوانی به ارمغان آورد که پیش از این حزب الله از آن بهره مند نبود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت: حضور حزب الله در سوریه مانع آمادگی آن برای مقابله با چالش های لبنان نشد و جنگ سوریه برای حزب الله تجربه های فراوانی به ارمغان آورد که پیش از این حزب الله از آن بهره مند نبود.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی اشاره کرد: هدف حزب الله از حضور در سوریه تقویت موقعیت دفاعی خود، حمایت از لبنان و مقاومت، دفاع از پروژه ها و ساکنان و تمامیت ارضی خود بود. این هدف تحقق یافته به خاطر اینکه ما در برهه ای از زمان شاهد نشانه های حضور داعش در شمال لبنان و منطقه "البقاع" بودیم و توانستیم حرکات آن ها را در نطفه خفه و ریشه کن کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله افزود: تجربه جنگ سال 2006 ثابت کرد که حزب الله سازوکار و اسراری دارد که به راحتی بر دشمن مسلط می شود. حزب الله از سال 2006 آرام ننشسته بلکه همواره در حال آموزش و تقویت رزمندگان است و تلاش می کند تا قدرت و امکانات خود را گسترش دهد.

شیخ قاسم تصریح کرد: تحولات منطقه، بازتاب شکست دشمن صهیونیستی و شکست طرح خاورمیانه جدید است. بحران سوریه در واقع برای سقوط دولت سوریه طی سه ماه راه اندازی شد، اما به نتیجه نرسید. وی در پایان اشاره کرد: به نظر می رسد اوضاع به سمتی برود که سوریه از این بحران خارج شود و جایگاه خود را به دست آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha