دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست طلاب و فضلای اصفهانی مقیم حوزه علمیه  قم

حوزه/ حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه برای تقویت خانواده باید ارتباط خانواده و مسجد تقویت شود، تصریح کرد: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای تسهیل ازدواج موفق و آسان و نفی تجرّد با تعیین سیاست‌های اجرایی از دیگر نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی خود به آن تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی، عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: خوسبختانه احیاء مطالبات مقام معظم رهبری را در دوره نهم مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار دادیم و قانون امربه‌معروف و نهی از منکر به تصویب رسید.

وی افزود: طرح تعالی خانواده و جمعیت در دوره نهم مجلس ارائه شده و تصویب آن به مجلس دهم واگذار شده است و قانون مسجد محوری و تجهیز مساجد با 40 ماده در صحن علنی مجلس نهم رأی آورد که شورای نگهبان ایراداتی گرفت که امیدوار هستیم این قانون در این دوره دهم، به تأیید شورای نگهبان برسد. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده سنگ بنای جامعه است، گفت: موضوع تحکیم خانواده با تقویت مهدهای کودک‌، آموزش‌ و پرورش، دانشگاه و حوزه‌ها تقویت می‌شود و هر چه سلامت، پویایی و بالندگی خانواده قوی باشد، جامعه با اقتدار خواهد بود، بنابراین با تقویت خانواده، جامعه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه تضمین تداوم نظام جمهوری اسلامی، بستگی به تحکیم خانواده و جامعه دارد، ابراز کرد: برجسته سازی کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای ارتقاء هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه از جمله نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌‌های کلی خانواده مطرح کردند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه برای تقویت خانواده باید ارتباط خانواده و مسجد تقویت شود، تصریح کرد: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای تسهیل ازدواج موفق و آسان و نفی تجرّد با تعیین سیاست‌های اجرایی از دیگر نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی خود به آن تأکید کردند. 

وی افزود: فرهنگ‌سازی و تقویت اخلاق در جامعه، مبارزه با اشرافیت و تجمل گرایی و ارتقاء معیشت و اقتصاد خانواده با توانمندسازی جوانان از جمله مواردی است که برای تقویت خانواده و افزایش ازدواج در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.   

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha