جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فردوسي پور

حوزه/ معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان، فراگیری زبان عربی و انگلیسی را از الزامات امروز طلبگی دانست و گفت: آنچه كه اكنون از معارف و سيره وجود دارد، با تلاش و مجاهدت هاي علماي سلف به دست ما رسيده است و ما نيز بايد با تمام توان در پي زنده نگه داشتن اين علوم و معارف الهي باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام فردوسي پور، معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان در جمع تعدادي از طلاب در مدرسه علميه سليمانيه مشهد، درس خواندن، نظم و ساير امور زندگي و نيز استمرار و استقامت در مسير طلبگي را به عنوان سه عنصر اساسي در موفقيت طلاب عنوان كرد.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان با اين توصيه كه طلاب مي بايست سعي كنند براي خدا درس بخوانند، ابراز كرد: ذهن برخي از افرادي كه وارد حوزه علميه مي شوند، پر از ايده و فكرهاي خوب براي موفقيت در آينده است، اما در نهايت آن كسي موفق مي شود كه براي خدا درس خوانده است.

وی با اشاره به روايت مشهور امام رضا (ع) كه فرمودند «رحم الله عبداً احيا امرنا...؛ يتعلَّم علومنا و يعلّمها النّاس»، عنوان كرد: مصداق و مخاطب اصلي اين روايت طلاب و روحانيون علوم ديني و افرادي هستند كه به دنبال كسب علوم و معارف اهل بيت (ع) مي روند.

حجت الاسلام فردوسي پور تأكيد كرد: آنچه كه اكنون از معارف و سيره وجود دارد، با تلاش و مجاهدت هاي علماي سلف به دست ما رسيده است و ما نيز بايد با تمام توان در پي زنده نگه داشتن اين علوم و معارف الهي باشيم.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان با بيان اين كه امروز شرايط تحصيل در حوزه هاي علميه، بسيار بهتر از گذشته است، ابراز كرد: درس خواندن در حوزه با حضور در دانشگاه و گرفتن مدرك متفاوت است، چراكه تحصيل حوزوي، طولاني است و حضور در حوزه، استقامت، جدّيت و محكم بودن و توكل مي خواهد.

وي، نظم در امور را يكي از شروط لازم در موفقيت طلاب دانست و با ارائه مثال هايي از زندگي امام خميني(ره) و شهيد بهشتي(ره) در اين رابطه، افزود: رشد علمي، موفقيت اجتماعي، آگاهي سياسي و به روز بودن طلاب، ارتباط مستقيمي با منظم بودن آن ها دارد.

حجت الاسلام فردوسي پور در ادامه طلاب حاضر در جلسه را به پيش مطالعه، حضور منظم در كلاس ها، مطالعه پس از كلاس و حضور فعال در مباحثات ترغيب كرد و اهميت تسلّط به زبان هاي روز دنيا، از جمله عربي و انگليسي را متذكر شد.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان همچنين انس با قرآن در سيره امام خميني(ره) و ساير علماي گذشته را ستود و خطاب به طلاب مبلّغ گفت: سعي كنيد در منبر و تبليغ خود استفاده بيشتري از قرآن داشته باشيد و با مطرح كردن آيات و رواياتي كه نيازهاي مخاطب را پاسخگو هستند، باور مردم را نسبت به قرآن و دين تقويت كنيد.

وي در پایان ضمن اظهار تأسف از بحران هويت به وجود آمده در قشر جوان كشور، ابراز كرد: دليل اصلي اين بحران، دوري از خدا، عدم توكل به خدا و دوري از اهل بيت (ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha