پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: اگر امروز شاهدیم گروهک های تکفیری و سلفی از دل اهل سنت به وجود می آید، به واسطه جدایی میان دوای روح یعنی قرآن مقدس و طبیب حقیقی یعنی ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه دوشنبه در مراسم تلبس 330 نفر از طلاب حوزه علمیه، درمدرسه صدر بازار اظهار کرد: غدیر خم، عید امامت و ولادت است، عید یأس  دشمنان اسلام و کفار بوده و نصب امیرالمومنین(ع) به امامت یعنی آغاز معنای امامت در اسلام است.

وی با اشاره به آیه « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ / ای پیامبر! آن چه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد. خداوند کافران را هدایت نمی‌کند (سورهٔ مائده-آیهٔ ۶۷)» گفت: این آیه و هشداری که خداوند متعال به رسول مکرم خود می دهد، نشان از اهمیت این رسالت و وظیفه مهم دارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: هر تفسیری از این آیه جز آن که  رسول مکرم(ص) از سوی خداوند مکلف به معرفی امیرالمومنین(ع) برای امامت، غلط است، چرا که اگر بنا بود پیامبر اکرم(ص) رسالت و نبوت خود را رها کند و پس از سال ها به دست نااهلان بسپارد که کاری بیهوده بوده، پس سپردن ادامه راه نبوت تحت عنوان امامت امیر المومنین(ع) و دوزاده امام یک اصل  در دین اسلام است.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد:  روز نصب امیرالمومنین(ع) به معنای واقعی  روز تکمیل دین است،  روز غدیر خم  روز اسلام  و صراط مستقیم است، روزی است  که اگر نبود، دین سلام کامل نبود، روز اتمام نعمت بر بشریت است، اگرغدیر نبود راهی برای بشریت به سمت خداوند باز نمی شد.

وی ابراز کرد:  همان طور که برای  سلامت جسمی، نیاز به طب و طبیب داریم، برای  سلامت روحی  خود هم نیاز به دارو و پزشک توأمان با یکدیگر داریم، داروی سلامت روحی قرآن و تشخیص دهنده  درد، ائمه  معصومین(ع) هستند؛ داروخانه بدون طبیب گمراه کننده است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد:  روحانیت و طلاب کاری را پذیرفته اند  که بسیار سنگین است، آنها در حقیقت دوا و طبیب را کنار هم قرار داده اند و به مردم عرضه می کنند، اگر امروز شاهدیم گروهک های تکفیری  و سلفی از دل اهل سنت به وجود می آید، به واسطه جدایی میان دوای روحی یعنی قرآن مقدس و طبیب حقیقی یعنی ائمه معصومین(ع) است.

وی ابراز کرد: نقش ائمه معصومین(ع) این است  که در کنار قرآن  قرار دارند  و راه مستقیم را به بشریت می آموزند. امروز هم علما، بزرگان دین در زمان غیبت امام عصر(عج)  این رسالت خطیر را انجام می دهند و سعی بر تمیز دادن خط باطل از حق را دارند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: تلبس طلاب به لباس روحانیت افتخار بزرگی است؛ روحانیت  باید به دیگران رنگ خدایی بدهد نه آن که خود رنگ غیر خدایی بگیرد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha