پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد عاشوری معاون پژوهشی مرکز تخصصی صادقین(ع)

حوزه/ معاون پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مجمع جهانی صادقین(ع) گفت: امسال در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های پژوهشی سه هدف کلی را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  محمد عاشوری در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مجمع جهانی صادقین اظهارداشت: با توجه به گذشت یکسال از فعالیت های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی این مرکز تخصصی و بررسی ابعاد شرایطی که پشت سرنهادیم و پیش رو داریم، امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته سه هدف عمده را در ورای فعالیت های پژوهشی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: « تقویت روحیه پژوهشگری»، « ایجاد مهارت های پژوهشی مورد نیاز» و در نهایت « ورود به عرصه عملی پژوهش های قرآن کارآمد و کاربردی » اهدافی است که امسال پیگیری و دنبال می کنیم.

حجت الاسلام عاشوری به تاسیس شورای پژوهشی در این مرکز تخصصی اشاره کرد و گفت: با تشکیل این شورا،‌تلاش داریم  تا سیاستگذاری‌های کلان پژوهشی را تدوین کند و همچنین از نعمت وجود اساتید و دستیاران پژوهشی در این شورا بهره خواهیم برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی کارگاه های پژوهشی اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی کارگاه‌های پژوهشی، مباحثه و مسابقات پژوهشی از دیگر این طرح‌هاست و از طلاب نیز درخواست داریم تا پژوهش در نظر آنان به عنوان یک مطالبه عمومی در نظر گرفته شود و تلاش ما بر این است که فعالیت‌های پژوهشی به شدت محصول محور باشد

معاون پژوهشی این مرکز تخصصی در پایان افزود: به دنبال فعال تر کردن سیستم پژوهشی مرکز، هشت طرح عمده پژوهشی در مرکز اجرا خواهد شد و برای هر طلبه نیز یک پرونده پژوهشی تشکیل می‌شود که کلاس روش پژوهش، گزارش پژوهشی از کتب و مقالات، پژوهش‌های کوچک، مقالات، فعالیت‌های تکرارپژوهی از جمله طرح‌های هشتگانه پژوهشی است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha