شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عماد

حجت الاسلام والمسلمین عماد به ظرفیت موجود در حوزه‌های علمیه در زمینه پژوهش اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت های فراوانی در حوزه‌های علمیه در زمینه پژوهش وجود دارد که باید با برنامه صحیح از این ظرفیت های بالا و ارزشمند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه امروز در نخستین جشنواره استانی علامه حلی مازندران گفت: حوزه‌های علمیه باید نیازهای جامعه معاصر را به خوبی شناخته، ظرفیت خود را برای پاسخگویی به این نیازها بررسی کرده و مسیر درست را برنامه‌ریزی نمایند.

وی با بیان این که سهم حوزه‌های علمیه در سبد تولید دانش ملی ایران باید افزایش یابد، افزود: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های علمیه در زمینه پژوهش وجود دارد و جشنواره علامه حلی یکی از بسترهایی است که زمینه تحقق این امر را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: تولید دانش، نشر دانش و معرفت و عمل به تولید دانش سه حلقه اساسی عرصه دانش است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ارزیابی دستگاه‌ها و مراکز علمی می‌فرمایند «امروزه در دنیا رتبه دانشگاه‌های جهان و مقام آنها بر اساس پژوهش و تولید علم سنجیده می‌شود و این مسئله نشانگر اهمیت بالای پژوهش است.»

معاون پژوهش حوزه به ظرفیت موجود در حوزه‌های علمیه در زمینه پژوهش اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت های فراوانی در حوزه‌های علمیه در زمینه پژوهش وجود دارد که باید با برنامه صحیح از این ظرفیت های بالا و ارزشمند استفاده کرد.

وی با بیان این که امروز پژوهش عنصر شاخص در رتبه بندی نظام های علمی جهان است، افزود: شاخص های پژوهشی تعیین کننده است که کدام نظام علمی از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به این که مزیت انقلاب اسلامی و ایران پس از انقلاب تولید علوم انسانی می باشد، ادامه داد: مؤثرترین حوزه دانش در راهبری جهان علوم انسانی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی ضمن تأکید بر تقویت سهم ایران در تولید علوم انسانی جهان؛ رسالت حوزه های علمیه در این بخش را مهم ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه ما امروز تولید علم در این بخش داریم، اما این تولیدات را نمی توانیم به جهان عرضه کنیم.

این محقق حوزوی در ادامه با بیان این که مدیران حوزه علمیه باید با برنامه ریزی، اساتید با رهبری و طلاب نیز با اجرایی کردن با جهت تولید علم گام بردارند، خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی علاوه بر این که منش انقلابی دارد باید در عرصه علم و فرهنگ نیز انقلابی عمل کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در پایان به طرح شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت:  امسال حوزه علمیه خواهران و مدارس سفیران هدایت نیز در دستور کار این طرح قرار دارند.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha