شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این که دفاع مقدس، انقلاب و کشور را بیمه کرد، گفت: امروز همه کشورهاي آزادي‌خواه جهان از غيرت و مردانگي رزمندگان ايران اسلامي در دوران هشت سال جنگ تحمیلی الگو گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه علمیه ساری برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي براي بازخواني رشادت ها و از جان گذشتگي انسان هايي است كه براي حفظ سرزمين اسلامي از جان و مال خود گذشتند.

وی با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و با تاکيد بر ضرورت حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي افزود: مردم ايران در طول دفاع مقدس و جنگ تحميلي، عزت و اقتدار را به همراه ايثار و فداکاري در مقابل استکبار جهاني به نمايش گذاشتند.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این که دفاع مقدس، انقلاب و کشور را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: امروز همه کشورهاي آزادي‌خواه جهان از غيرت و مردانگي رزمندگان ايران اسلامي در دوران هشت سال جنگ الگو گرفتند که آن الگو موجب بيداري اسلامي در منطقه شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش مردم در دوران جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس برآمده و برخاسته از دل توده مردم و اقشار مختلف جامعه است و بايد آن فرهنگ به نسل هاي آينده نيز منتقل شود.

وی با بیان این که امروز مردم براي دفاع از اصول، آرمان‌ها و ارزش هاي دفاع مقدس، پشت سر مقام معظم رهبري هستند و نخواهند گذاشت احدي از اين مسير تخطي کند، افزود: دشمنان ايران اسلامي در طول اين سه دهه از عمر انقلاب اسلامي، در صدد انحراف انقلاب از مسير اصلي و واقعي آن بودند اما درايت امام راحل و افق نگاه رهبر معظم انقلاب، ريشه ديني و الهي داشت و مانع از تحقق اهداف دشمنان شد.

حجت الاسلام صادقی افزود: نسل جوان بايد از طريق برنامه‌هاي اصولي با مفاهيم و فرهنگ ارزشي دفاع مقدس آشنا شود و اين آشنايي هر چه عميق‌تر باشد، ميزان آسيب پذيري آنها را در برابر توطئه‌هاي فرهنگي كمتر مي‌كند.

وي تصريح كرد: هر چه قدر نظام جمهوري اسلامي به جلوتر حركت مي‌كند، اين ضرورت كه بايد پاسداشت رشادت‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را نمايان‌تر كرد بيشتر احساس مي‌شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اثرات غيرقابل انكار بيان رشادت‌هاي شهيدان و ايثارگران در هشت سال دفاع مقدس و نمايان ساختن بركت‌هاي خون شهيدان انقلاب در جامعه اضافه كرد: وظيفه ما در مقابل بازماندگان حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس كه با گسيل جوانان خود به سوي جبهه‌هاي نبرد درخت تنومند اسلام را آبياري كردند، اين است كه از رشادت‌هاي شهيدان و ايثارگران تجليل كنيم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس جنگ ميان دو كشور نبود، بلكه ائتلاف نانوشته‌اي براي واردآوردن حداكثر فشارهاي سياسي و اقتصادي به نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران بود كه توسط كشورهاي غربي حمايت مي‌شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: شهدا پرچم‌داران واقعی اقتدار این مرز و بوم هستند و با همه توطئه‌ها و بدخواهی‌های استکبار امروز انقلاب اسلامی در منطقه به یک توان و قدرت مضاعف رسیده و در حقیقت از قدرت بازدارندگی خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال‌ها به برکت همین خون شهدا و روحیه ایثار و فداکاری این ملت در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی درخشش همراه با اقتدار داشته و به هیچ ابرقدرتی اجازه نداده است تا به مسیر شیطانی خود در مسیر عظمت و بالندگی نظام اسلامی صدمه بزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha