جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه / نخستین جشنواره علامه حلی مازندران امروز با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نخستین جشنواره علامه حلی مازندران امروز با تجلیل از نفرات برگزیده، به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام صادق سلیمانی، دبیر جشنواره علامه حلی مازندران در مراسم اختتامیه این جشنواره در ساری، با بیان این که بیش از هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: پس از بررسی های صورت گرفته، 38 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی به تشکیل هفت گروه ارزیاب با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برای بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: ارزیابی ها به صورت کارشناسی و به صورت اجمالی و تفصیلی صورت گرفت.

دبیر جشنواره علامه حلی مازندران خاطرنشان کرد: از میان آثار برگزیده 18 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران و 13 اثر مربوط به حوزه علمیه برادران بوده است.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در گذشته تنها به تعداد انگشتان دست اثر از سوی طلاب حوزه علمیه استان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی کشور ارسال می شد، گفت: اما استقبال بی نظیر طلاب حوزه علمیه استان از این جشنواره نشان داد که ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در مدارس علمیه استان وجود دارد.

وی با بیان این که مسأله پژوهش در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: متأسفانه در مقطعی شاهد افول فعالیت های پژوهشی در حوزه بودیم که خوشبختانه در سال های اخیر دوباره این فعالیت های رونق گرفته است. 

دبیر جشنواره علامه حلی مازندران با تأکید بر این که توجه به مقوله پژوهش در حوزه باید از حالت شعار خارج شده و در عمل به آن توجه شود، ادامه داد: به حتم یکی از زیرساخت های مهم برای تحقق تحول در حوزه موضوع پژوهش خواهد بود.

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha