جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرادخانی- معون پژوهش حوزه علمیه زنجان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان از برگزاری اولین جشنواره استانی علامه حلی در اردیبهشت ماه ۹۶ خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مرادخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در زنجان با اعلام این خبر گفت: جشنواره علامه حلی فرصت بسیار مناسبی است که در اختیار طلاب جوان قرا می‌گیرد تا در یک رقابت سالم علمی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه از قدیم رسم بوده که تحقیق و پژوهش را صرفاً برای خود تحقیق و پژوهش انجام نمی‌دادند، بلکه برای حل یک موضوع و یا مسئله مهم جامعه و جهان اسلام صورت می‌پذیرفته. شاهد این ادعا هم باز بودن باب اجتهاد و تحقیق در همه زمینه‌ها و مسائل علمی و اجتماعی در مذهب شیعه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان، اردیبهشت ماه 96 را زمان برگزاری جشنواره استانی علامه حلی اعلامکرد و افزود: جشنواره در گروه‌های "فقه و حقوق اسلامی"، "اصول فقه"، "تفسیر و علوم قرآنی"، "علوم حدیث و درایه"، "فلسفه و منطق"، "تاریخ اسلام"، "کلام"، "ادبیات و علوم انسانی با حوزه دین" برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) شرایطی را جهت برگزاری این جشنواره در معاونت‌های پژوهش استانی اعلام کرده که داشتن حداقل 100 اثر در آخرین دوره برگزاری جشنواره، توان علمی و اجرائی جهت برگزاری جشنواره و ارزیابی آثار و انعقاد تفاهم‌نامه میان حوزه علمیه برادران و خواهران از مهم‌ترین شرایط برگزاری جشنواره استانی می‌باشد.

حجت الاسلام مرادخانی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان زنجان با ارسال 131 اثر به هشتمین دوره جشنواره  علامه حلی موفق به اخذ مجوز برای برگزاری استانی گردید، لذا با توجه به توافقنامه امضا شده بین حوزه خواهران استان زنجان و تأیید آن از طرف دبیرخانه مرکزی جشنواره، برگزاری نهمین دوره جشنواره علامه حلی در استان زنجان از امسال کلید خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha