شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 394593
۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
حجت الاسلام و المسلمین هیبت الله یکتایی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین یکتایی از علمای شمال غرب کشور و از شاگردان امام خمینی (ره)، پس از ۷۵ سال مجاهدت دارفانی را وداع گفت .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین هیبت الله یکتایی از علمای شمال غرب کشور  و از اساتید برجسته حوزه و از شاگردان مخلص  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امروز  در سن 93 سالگی در زنجان دعوت حق را لبیک گفت.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین یکتایی درسال 1302  هجری – شمسی  در روستای کرین شهرستان خلخال دیده به جهان گشود و از دوران جوانی تاکنون ساکن زنجان و در حوزه علمیه زنجان فعالیت داشت.

این عالم زاهد و مبارز نستوه از محضر آیات عظام و علمای اعلام بخصوص کوه کمری(ره) ، بروجردی(ره) ، مرعشی نجفی(ره)، گلپایگانی(ره) ، علامه طباطبایی(ره) وامام خمینی(ره)  درطول 93 سال عمر خود بهره مند بوده اند.

این عالم مجاهد، عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و نماینده اسبق امام خمینی و مقام معظم رهبری در شهرستان خلخال و موسس  حوزه علمییه دینیه جعفریه این شهر بود.

وی در پرهیزکاری واحتیاط از شبهات(حتی از صرف وجوه شرعیه) وبی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن شهره  بود و با زندگی ساده و محقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت(ع) وترویج احکام شریعت و تبلیغ علیه حکام جور و انحرافات نظام ستمشاهی همت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یکتایی طلاب و شاگردان فراوانی را در مکتب اهل بیت (ع) به ویژه در استان های  قم ، زنجان ، آذربایجان شرقی و اردبیل تربیت کرده است.

وی در دوران انقلاب اسلامی همواره با افشاگری هایش رژیم ستمشاهی را به ستوه در اورده بود و پس از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هم نقش عمده ای در بسیج نیروها برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت و همواره روشنگر و تبیینگر مردم در صحنه های حساس  در دفاع از آرمان نظام اسلامی و  ولایت فقیه بود.

این عالم فرزانه در ماه های اخیر به علت کهولت سن و کسالت در بستر بیماری بودند .

لازم به ذکر است: دی ماه سال جاری قرار بود به پاس خدمت صادقانه از این استاداخلاق قدردانی  شود که این عالم ربانی امروز به دیار باقی شتافت .

پیکر این عالم فقید، فردا بر دوش مردم عالم دوست زنجان تشییع و  به خاک سپرده می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد هادی صدری IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام ایشان آیت الله بودند ه حجت الاسلام واقعا متاسفم براتون
  • محمدرضا محمودی DE ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    با سلام ، درود شاید شما بتوانید جهت ارتباط با جناب آقای محمد یکتایی فرزند ایت الله یکتایی ،امام جمعه متوفی شهرستان خلخال کمکم کنید . ارادتمند ،محمودی هانوفر المان