پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات با حضرت آیت الله سبحانی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد وزیری یزدی با اشاره به اینکه مردم و جوانان نیازمند روشنگری و تبیین مبانی مکتب تشیع هستند، گفت: بخشی از دانشکده های مختلف و نخبگان به دلیل استفاده از فضاهای مجازی با مبانی مکتب فاصله می گیرند که ما وظیفه پاسخگویی داریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد وزیری یزدی  ظهر امروز در نشست مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با حضرت آیت الله سبحانی که در دفتر معظم له برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به موقعیت جدید روحانیت شیعه باید از ظرفیت تبلیغ استفاده کرد، اظهار داشت: مبلغ در درجه نخست باید همواره طلب یاری از خداوند داشته باشد و با اخلاص در عرصه تبلیغ قدم بردارد.

وی تصریح کرد: در گذشته، گاهی در امر تبلیغ بیرونی دچار مشکل می شدم که یک مرتبه خدمت حضرت آیت الله بهجت مشرف شدم و از ایشان رهنمود خواستم؛ این مرجع تقلید سه مرتبه فرمودند «نیت را باید خالص تر کرد».  

این مبلغ بین الملل به خاطره تبلیغی خود از حضور در دانشکده روابط بین الملل ایالت تورینگن آلمان اشاره داشت و گفت: در این برنامه سخت مورد هجوم قرار گرفتیم و افراد حاضر در آن نشست می گفتند شما و داعش دو روی یک سکه هستید؛ در هنگامی که فضا به شدت علیه انسان باشد، پاسخ دادن مشکل می شود اما به یاد توصیه حضرت آیت الله بهجت افتادم و به تبیین تفاوت مبانی مکتب تشیع و گروه تروریستی داعش پرداختم و خوشبختانه حضار قانع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین وزیری یزدی افزود: همچنین بنده در باب ادله خود به آنها به برخورد تند و خشونت آمیز پلیس بلژیک، فرانسه و آلمان اشاره و به تبیین رفتار امیرالمومنین(ع) با قاتل خود پرداختم که این امر سبب تعجب و شگفتی آنها شده بود.

وی با بیان اینکه عالمان شیعی به عنوان صاحبان کرسی تدریس و منبر، مشعل فروزانی در میان جامعه جهانی هستند، گفت: شاگردان مکتب تشیع باید بدانند امروز بخشی از نخبگان جامعه نسبت به فرهنگ اهلبیت(ع) و تفکر شیعی دچار جهالت و مغالطه هستند.

این  مبلغ عرصه بین الملل حوزه با اشاره به اینکه مردم و جوانان نیازمند روشنگری و تبیین مبانی مکتب تشیع هستند، گفت: بخشی از دانشکده های مختلف و نخبگان به دلیل استفاده از فضاهای مجازی با مبانی مکتب فاصله می گیرند؛ آیا میتوان گفت ما در این زمینه وظیفه نداریم؟  

حجت الاسلام والمسلمین وزیری یزدی با بیان اینکه روحانیت شیعه در هیچ دوره ای از تاریخ شیعه همچون امروز منسجم، متحد  و صاحب سبک نبوده است، ابراز داشت: امروز ما باید پاسخگوی شبهات و مغالطه های اساتید دانشگاه و کلاس های درس باشیم.

وی افزود: تبلیغ، منبر و روضه ما باید پاسخگوی به شبهات باشد و موجب رفع مشکلات فکری شود.

این مبلغ بین الملل بر ضرورت اطلاع از آخرین شبهه ها تاکید کرد و گفت: «فرزند زمان بودن» پیامدهایی دارد که یکی از آنها، ضرورت اطلاع از آخرین شبهات و مهم ترین ایراداتی است که افراد در قالب منطق و غیرمنطق به مکتب تشیع وارد می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خشونت، افراط و آنچه در دنیا پدید آمده، موجب شده تا به اشتباه ما را یک روی سکه برخی گروه های تندرو بدانند و ما در قبال این مسئله، وظیفه روشنگری داریم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha