چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رضایی مهر مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی حوزه

حوزه/ مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی از برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست علمی در کشور از سوی این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر پیش از ظهر امروز در نشستی با آیت الله اعرافی در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این مرکز با موافقت شورای عالی حوزه های علمیه راه اندازی و فعالیت های خود را آغاز نموده است.

وی ابراز داشت: حوزه متولی پاسخگویی به شبهات دینی است و وجود چنین مرکزی از ضروریاتی بوده که بحمدالله راه اندازی شده است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی خاطرنشان ساخت: قریب به 9 گروه علمی: سیاست، تاریخ، ادیان، تربیت و مشاوره، کلام، حقوق، شبهه شناسی و ... در این مرکز مشغول به فعالیت بوده و هرکدام محققانی را تحت مجموعه خود داشته و مشغول به پاسخگویی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر تصریح کرد: رصد شبهات و پاسخ به آنان یکی از فعالیت هایی است که در این مرکز در حال انجام می باشد.

وی بیان داشت: پاسخگویی به سوالات دریافتی از داخل و خارج از کشور از دیگر فعالیت هایی است که در این مرکز از سوی محققان پاسخ داده می شود.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی اظهار داشت: در دیداری که حدود 7 سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان از فعالیت های این مرکز بسیار خرسند بوده و تقدیر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  رضایی مهر با بیان این مطلب که قریب به 45 نیرو در این مرکز مشغول به فعالیت می باشند، ابراز داشت: تا به امروز بیش از 70 کتاب در این مرکز به چاپ رسیده که نیازسنجی آن از طریق بانک اطلاعاتی مرکز پاسخگویی به شبهات انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تولید نرم افزار جامع «پاسخ» با 14 هزار پرسش و پاسخ در دو شماره یکی از خروجی های این مرکز می باشد که بسیار غنی و مؤثر است.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تصریح کرد: تولید نرم افزارهای موضوعی و مناسبتی از دیگر برنامه های این مرکز است که به مرحله تولید رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر بیان داشت: سایت اندیشه یکی از سایت های علمی انگشت شمار شیعه است که بسیار مناسب و مفید می باشد.

وی اظهار داشت: تولید 20 مجله در این مرکز از دیگر فعالیت ها بوده که در موضوعات گوناگون مشغول به عرضه به مخاطب می باشند.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی با بیان این مطلب که تا به امروز بیش از 300 نشست علمی در کشور برگزار کرده ایم، ابراز داشت: امروز تقویت این مرکز از ضروریاتی است که امیدواریم جنابعالی در این راستا برنامه هایی داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha