یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 احمد ذوالفقاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در ایام دفاع مقدس روحانیت مانند سایر مردم، حضور فعال داشته و حضور آنها مایه دلگرمی رزمندگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد ذوالفقاری، از رزمندگان و غواصان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه شهدای روحانیت، گفت: در دفاع مقدس یکی از نقش‌های مهمی که روحانیت داشت این بود که  نیروهای مردمی را برای حضودر میادین تشویث و حمایت می کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین، به حضور موثر روحانیت درهمه عرصه های تبلیغی و رزمی اشاره و اظهارکرد: یکسری از روحانیون به عنوان طلاب رزمنده وارد می‌شدند، یعنی کارشان این بود که وقتی وارد جبهه می‌شدند اسلحه به دست می‌گرفتند و مشغول جنگ می شدند؛ چهره دیگری از روحانیون درغالب تبلیغ و موعظه بود که  بحث برگزاری نمازهای جماعت و مراسم‌های مذهبی و دعا یکی از کارهای اصلی‌شان بود و با بیان روایات و احادیث در بحث اینکه جهاد یک تکلیف الهی است و مبارزه با دشمن را باید از همین جبهه‌ها انجام داد، به ارشاد کردن می‌پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین در ادامه  شهدای روحانیت در بخش غواصی را مدنظر قرار داد  و بیان داشت: روحانیون در دفاع مقدس در عرصه های مختلف حضور داشتند که  حضور در عملیات های غواصی از جمله آن است؛ باید در اینجا از روحانی شهید غواص شهید سید باقر علمی که  درعملیات کربلای 4 فرمانده معنوی ونیز پیشگام درهمه عملیات های آبی بود را یاد نماییم که اسوه اخلاق و تندیس اخلاص بود.

این رزمنده غواص دوران دفاع مقدس، به روحیه شهادت طلبی روحانیون دردفاع مقدس اشاره و یادآورشد : تمام شهدای ما هدفی جز سربلندی اسلام نداشتند و باید امروز هم راه ادامه یابد.

وی تصریح کرد: شهدای روحانیت درجبهه های حق علیه باطل همیشه اخلاص و رفتارهای صادقانه وهمراه با تواضع داشتند و این ویژگی های اخلاقی می تواند برای طلاب جوان حوزه های علمیه الگو باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha