یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد نباتی

حوزه/ مؤلف کتاب دفاع از شیعه در روایات اهل سنت گفت: امروز روحانیت باید با علم و منطق به شبهات پاسخ دهد.

حجت الاسلام احمد نباتی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به  انتشار کتاب دفاع از شیعه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) از علی(ع)به عنوان "ستون دین" یاد کردند و به امر خدای متعال ایشان را به جانشینی خود منصوب کردند، به همین جهت موضوع ولایت امر ساده ای نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت.

مؤلف کتاب "دفاع از شیعه در روایات اهل سنت" گفت: موضوع ولایت امیرالمؤمنین(ع) به قدری واضح است که حتی از طریق روایت های اهل سنت هم به خوبی قابل اثبات است، و متأسفانه برادران اهل سنت در دام سانسور شدید  بزرگان و علمای خود قرار گرفته اند و از این حجم گستردۀ روایات که در کتب خودشان است، اطلاعی ندارند.

معاون تهذیب حوزۀ علمیۀ قزوین در ادامه افزود: پیامبر اکرم (ع) در غدیر خم مردم را به نصرت امیرالمؤمنین(ع) دعوت کرده و فرمودند: "خداوندا یاری کن کسی را که علی را یاری کند". به همین جهت  خصوصا  بر طلاب  لازم است تا با تجهیز به سلاح علم و دانش، پاسخگوی شبهات دشمنان ولایت، خصوصا شجرۀ خبیثۀ وهابیت باشند.

حجت الاسلام نباتی افزود: در دفاع از حریم ولایت نباید از دو چیز غفلت کرد، یکی پاسخگویی علمی و منطقی به سؤالات و شبهات مطرح شده، و دیگری، احترام و تکریم جایگاه انسانی مستضعفین اهل سنت و دوری از هرگونه توهین به این عزیزان. تنها در در این صورت است که می توانیم مدافع این حریم باشیم و سهمی در هدایت عزیزان اهل سنت داشتم باشیم.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha