یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباس نظری

حوزه / حجت الاسلام نظری گفت: برای جلوگیری از آسیب های عزاداری باید شور حسینی را با معرفت و شعور حسینی همراه نماییم.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و ماه محرم گفت:  ماه محرم و برپایی آیین عزاداری فرصت ارزشمندی است  که ضمن آشنایی نسل جوان و نوجوان با فلسفه قیام عاشورا، می‌توان با تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع)، فرهنگ ایستادگی، شهامت و شهادت را نهادینه کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به نقش هیئت های مذهبی در این ماه اشاره کرد و عنوان داشت: نقش هیئتهای مذهبی، مداحان و روحانیون  در جذب نسل جوان و تببین فرهنگ عاشورایی، بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: مراقبت و جلوگیری از انحرافاتی که به عنوان یک تهدید هیئتها را در معرض خطر قرار می‌دهد، وظیفه همگان و دوستداران اهل بیت (ع) است که باید با هوشیاری از آن محافظت کرد.

حجت الاسلام نظری همچنین با تاکید بر جلوگیری از ورود خرافات  و آسیب ها به عزاداری ها بیان داشت: برای جلوگیری از آسیبهای ایام محرم باید به گونهای برنامهریزی کرد که هیئتهای عزاداری امام حسین (ع) بتوانند با هدایتها، راهنمایی و آموزشی که از سوی نهادهای ذیربط دریافت کردند به خوبی به بیان حقایق و واقعیتهای حادثه عاشورا بپردازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha