چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی-امام جمعه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: در عصر حاضر هم ابن زیادهایی داریم که روحانیون باید با شناسایی و معرفی آنها به مردم، به رسالت خود عمل کنند تا از مسیر منحرف نشویم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در قزوین، همایش طلایه داران تبلیغ روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین ، فریدون همتی استاندار، حجت الاسلام احمدی معاونت فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام  نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، گفت: مبلغان دینی باید مسئله امامت و ولایت را مورد توجه قرار دهند و با درک شرایط موجود حق و باطل را به مردم بگویند و بصیرت افزایی کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در عصر حاضر هم ابن زیادهایی داریم که روحانیون باید با شناسایی و معرفی آنها به مردم، به رسالت خود عمل کنند تا از مسیر منحرف نشویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: افرادی هستند که با «نقاب نفاق» به میدان آمده اند و اگر طلاب و مبلغان ما فقط به تاریخ صدر اسلام بپردازند و منافقان کنونی را معرفی نکنند، به خطا رفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: پرده برداری از چهره نفاق باید با همه توان انجام شود و نگران منافع خود نباشیم، البته باید دانست دنبال انتقام جویی و سلیقه های شخصی نباشیم و صادقانه واقعیت ها را بگوییم تا مردم روشن شوند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی دشمنانی داریم که مسلمانان و افراد مستضعف و ناتوان را در مظلومیت قرارداده اند، یاران دینی وظیفه دارند تا بصیرت بخشی کنند و به رسالت تبیلغی خود که بیان حقایق و بصیرت افزایی است عمل کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآورشد: در داخل کشور باید مراقب افراد چاپلوس، متملق و منافق باشیم و با تبلیغ اصولی خود، چهره منافقان را افشا کنیم و نگذاریم فقر و نداری در کشور پنهان بماند و واقعیت ها گفته نشود.

وی با بیان این که وحدت نیاز جامعه کنونی است و همه وظیفه داریم با انسجام کامل در کنار یکدیگر برای اعتلای ارزشها همت کنیم.، ابراز داشت: همان گونه که امام حسین(ع) عامل وحدت بودند، ما شیعیان و پیروان اهل بیت هم باید در محرم و صفر به عنوان فرصتی ارزشمند در مسیر وحدت حرکت کنیم و مروج یکپارچگی باشیم

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید اهداف نهضت قیام امام حسین(ع) از جمله اقامه نماز، قرائت قرآن، مبارزه با انحراف و امر به معروف و نهی از منکر و ذلت ناپذیری در ایام محرم بازگو شود.

وی بیان کرد: بایدبدانیم آمریکا تا ما را به ذلت نکشاند، دست بردار نیست و رفتار امروز آنها در عراق، سوریه، یمن، افغانستان، بیانگر خوی ددمنشانه استکبار با کشورهای مظلوم است و ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس  شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مذاکره با کسانی که نگاه دیگری به تروریسم دارند، منطقی نیست و آمریکا سیدحسن نصرالله، مردم فلسطین و یمن و ایران را تروریسم می داند و ما هم نتانیاهو، هیئت حاکمه آمریکا را مصداق عملی تروریسم می دانیم، به همین دلیل مذاکره با این تفکر ممکن نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha