جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجوز احداث نخستین بانک اسلامی در نیمکره غربی

حوزه/ کشور سورینام در آمریکای جنوبی با ارائه گواهینامه فعالیت بانکداری اسلامی، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میزبان نخستین بانک اسلامی در نیمکره غربی خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ‌ caribbeannewsnow،  کشور سورینام در آمریکای جنوبی میزبان نخستین بانک اسلامی در نیمکره غربی خواهد بود. بانک مرکزی سورینام سرانجام به بانک اعتماد این کشور گواهینامه شروع بانکداری اسلامی اعطاء کرد و این بانک قصد دارد در 3 ماهه اول سال 2017 فعالیت بانکداری اسلامی را آغاز کند.

از این پس سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند از طریق بانک اعتماد انجام شده و جریان مالی می‌تواند به تقویت اقتصاد سورینام کمک کند. این بانک در حال حاضر مشغول کنار هم قرار دادن زیرساخت‌های فیزیکی و انسانی تا زمان افتتاحیه است.

یک سال پیش، بانک اعتماد در سورینام  یک توافقنامه خدمات مشاوره با شرکت اسلامی به منظور توسعه بخش خصوصی، بازویی از بانک توسعه گروه اسلامی امضاء کرد تا عملیات‌های اجرایی بانکی خود را شرع اسلامی سازگار سازد.

مورین باجوری، مدیر اجرایی بانک اعتماد سورینام گفت: در استراتژی جدید، یکی از انگیزه‌های ما کمک به توسعه اجتماع و اقتصادی شرکت‌های کوچک و متوسط است. با تبدیل شدن به یک بانک اسلامی و با همکاری بانک توسعه گروه اسلامی قصد تسهیل فعالیت این شرکت‌ها را داریم. رویکردهای مد نظر ما فرای موارد اقتصادی و مالی بوده و به این ترتیب این شرکت‌ها قادر به راه اندازی و یا گسترش تولید کالاها و خدمات از طریق ایجاد شغل، صادرات و اضافه کردن رشد تولید ناخالص داخلی و تقویت ارز سورینام و اقتصاد خواهند بود.

سورینام

جمهوری سورینام کشور کوچکی در شمال آمریکای جنوبی است که  پایتخت آن پاراماریبو می‌باشد. سورینام از نظر جمعیت و مساحت کوچک‌ترین کشور آمریکای جنوبی است.

کشور سورینام از سوی شرق با گویان فرانسه و از سوی غرب با گویان هم‌مرز است. در جنوب آن برزیل و در شمال آن اقیانوس اطلس قرار دارد. مرزهای جنوبی آن با گویان و گویان فرانسه مورد مناقشه‌است. سورینام در گذشته از مستعمرات پادشاهی هلند بود و به نام گویان هلند معروف بود.

طبق آخرین آمار رسمی جمعیت مسلمانان در سورینام بیش از 66 هزار نفر می‌باشد که نزدیک به ۱۳٫۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده و دارای بزرگترین درصد مسلمانان در قاره آمریکا می‌کند. این کشور تنها کشور آمریکایی عضو سازمان همکاری اسلامی از سال ۱۹۹۶ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha