شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برنامه بانک مرکزی اتیوپی در توسعه اقتصاد اسلامی

حوزه/ بانک مرکزی اتیوپی با هدف افزایش دسترسی به منابع مالی بیشتر در این کشور و بسیج منابع داخلی و تنوع اقتصادی، برنامه ریزی‌هایی در توسعه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cnbcafrica، بانک مرکزی اتیوپی برنامه ریزی‌های جدیدی در راستای توسعه اقتصاد اسلامی انجام داده است. بانک مرکزی اتیوپی با هدف افزایش دسترسی به منابع مالی بیشتر در این کشور و به عنوان بخشی از تلاش گسترده دولت برای بسیج منابع داخلی و تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور، برنامه‌ریزی‌هایی در توسعه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی در پیش گرفته است.

کشور اتیوپی یکی از بالاترین نرخ های رشد اقتصادی در آفریقا را دارد، اما اقتصاد این کشور به شدت به صنعت کشاورزی وابسته بوده که 80% صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب امور مالی اسلامی می‌تواند در توسعه و شکوفایی اقتصاد این کشور تاثیر گذار باشد، در همین راستا بانک مرکزی اتیوپی در حال انجام مطالعاتی به منظور تعیین میزان تقاضا برای محصولات مالی سازگار با شرع اسلامی می‌باشد.

دور ماندن مسلمانان اتیوپی از سرمایه گذاری اقتصادی

معاون رئیس بانک ملی اتیوپی در این باره گفت: دولت می‌خواهد اقتصادش را صنعتی کند، اما این امر نیاز به یک نرخ سرمایه گذاری پایدار حدود 40% از تولید ناخالص داخلی در پنج سال آینده دارد. و این امر نیز تنها در صورتی امکان پذیر است که بخش امور مالی خصوصا صنعت بانکداری بتواند نقش مهمی در بسیج منابع مالی مورد نیاز داشته باشد.

او پیشتر گفته بود: درصد بالایی از مسلمانان اتیوپی از سرمایه گذاری در امور مالی دور مانده‌اند.

یک سوم جمعیت 100 میلیونی کشور اتیوپی را مسلمانان تشکیل داده و در حال حاضر از 18 موسسه مالی این کشور، 8 سازمان مرتبط با امور مالی اسلامی بوده و محصولات سازگار با شرع اسلامی را از طریق پنجره‌های اسلامی ارائه می‌دهند، اما این شرکت‌ها تاکنون تنها توانسته‌اند کمتر از 1% سپرده‌ها را جذب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha