پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی نهادهای حوزوی

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان مبارزه با طاغوت بود، گفت: ایشان که شصت سال همراه با مقام معظم رهبری بودند، تلاش خستگی ناپذیری در راه برقراری حکومت اسلامی و ریشه کن کردن استعمار و استبداد از این کشور داشت.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله محسن اراکی امشب در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیتالله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم قم که با حضور گسترده مراجع، علما، و اقشار مختلف مردم از سوی نهاد های حوزوی برگزار شد، با اشاره به تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خلقت و فرمان فقط از سوی خدای متعال است و هیچ شخص و مرکزی چنین اختیاری ندارد، هر شخص و مجموعه ای که خود را جای خدا بداند و مستقل از دستورات الهی، حقی برای خود قائل شود، طاغوت است زیرا توحید حقیقی، توحید اطاعت از خدا می باشد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: در آیات قرآن کریم تاکید شده که طاغوت به طور مستقل برای خود حق فرمان قائل است.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه افراد موظف به قرار دادن خواست الهی در رفتار خود هستند، ابراز داشت: مردم متناسب با عملی کردن یا سرپیچی از دستورات الهی نتیجه رفتار خود را مشاهده خواهند کرد.
وی با بیان اینکه مردم در حاکمیت اسلامی نقش خالق و پدیدآورنده دارند، گفت: قدرت حاکمیت از خواست جامعه برمی خیزد و بر این اساس مردم موظف به ایجاد حکومتی و انتخاب حاکمی هستند که مطابق دستورات الهی باشد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه پیامبران، فرمانروایانی هستند که بعد از خداوند بر جامعه بشری حق حکومت دارند، اظهار داشت: همچنین براساس شریعت الهی که به مردم تکلیف شده، این امانت بعد از انبیای الهی به ائمه معصومین(ع) می رسد.
آیت الله اراکی افزود: انبیای الهی به عنوان برترین عالمان عادل، ائمه معصومین(ع) و در دوران غیبت، فقهای عادل، شایسته به دوش کشیدن این امانت الهی هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان مبارزه با طاغوت بود، اظهار داشت: ایشان که شصت سال همراه با مقام معظم رهبری بودند، تلاش خستگی ناپذیری در راه برقراری حکومت اسلامی و ریشه کن کردن استعمار و استبداد از این کشور داشت.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که در سایه مجاهدت مردم شکل گرفت همان آرزوی انبیای بزرگ الهی بود، گفت: بزرگترین انتظار و برترین آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) این پدیده بزرگ حکومت اسلامی و دستاورد بزرگ ملت ایران است.
آیت الله اراکی با بیان اینکه بزرگ ترین بزرگترین منت خداوند بر ملت ایران نعمت ولایتمداری است، اظهار داشت: بزرگ ترین ویژگی غدیر، اعلام پذیرش عمومی نسبت به امام علی(ع) است و به وسیله این پذیرش عمومی است که خداوند در قرآن می فرماید نعمت را بر شما تمام کردیم؛ در روز غدیر امامت امامان دوازده گانه اعلام شد و همگان با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند.
وی با اشاره به اینکه در روز سرنگونی رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی(ره) این نعمت بر مردم تمام شد، ابراز داشت: همه باید شکرگزار این نعمت عظیم باشند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ضمن مقایسه دستاوردهای دوران انقلاب اسلامی بر لزوم معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به جوانان از سوی رسانه ها تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات مهم نظام طاغوت، بیکاری بود؛ البته بیکاری فقط در پیش از انقلاب نبود نبود زیرا این مسئله حاصل سیستم اقتصاد سرمایه داری است.
آیت الله اراکی بر لزوم تغییر سیستم اقتصادی سرمایه داری به اقتصاد اسلامی تاکید کرد و گفت: البته این اقدام آسانی نیست و در نخستین مرحله نیازمند نظریه پردازی عمیق است.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و متفکرین ما در دفاع از مبانی انقلاب و دین دستاوردهای بزرگی داشته اند، اظهار داشت: دشمن در ابتدای انقلاب مبانی انقلاب و دین نظیر توحید، نبوت، امامت، قرآن، عصمت و همه ارزش های الهی را مورد هجمه قرار داد و این حوزه های علمیه بودند که توانستند به شایستگی از این ارزش ها دفاع کنند.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید به تولید نظریه پردازی های کلان در زمینه مسائل مختلف نظیر فرهنگ و اقتصاد اهتمام داشت، افزود: باید سیستم اقتصادی به سیستم اقتصاد اسلامی تبدیل شود در غیر این صورت شاهد نتیجه بیکاری به عنوان محصول تخلف ناپذیر سیستم اقتصاد سرمایه داری خواهیم بود.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در دوران مبارزات و بعد از انقلاب تلاش خستگی ناپذیری داشت، گفت: زحمات ایشان فراموش ناشدنی است.

آیت الله اراکی به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره داشت و گفت: اینکه ما شاهد قدردانی همه اقشار مردم از آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم و حضوری چشمگیر میلیونی در مراسمی که با نظام و انقلاب ارتباط دارد، نشان دهنده همراهی مردم با انقلاب و پشتیبانی از اسلام است.
وی با بیان اینکه نظام توانسته با مردم ارتباط صمیمی برقرار کند، گفت: این ملت هستند که برای حفظ نظام بهترین عزیزان خود را تقدیم کرده و امروز برای دفاع از حرم تقدیم می کنند.
وی تصریح کرد: ما امروز تولد دوباره امت اسلامی را مشاهده می کنیم و ملت ایران همواره به عهد خود وفادار مانده است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی نمی تواند موجب خستگی ملت شود، اظهار داشت: دشمنان در دوران دفاع مقدس فرزندان این ملت را به شهادت رساندند و ندایی جز یا حسین سر داده نمی شد و امروز نیز این طنین این ندا شنیده می شود.
آیت الله اراکی افزود: ملت ایران ثابت کرده است که اگر همه درها به روی ما بسته شود و زیر سنگین ترین فشارها نیز قرار بگیریم، بازهم در راه دفاع از انقلاب مقاومت می کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز شاهد رویش های جدید در انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: ملت ایران از مقام امامت و رهبری اطاعت محض دارد زیرا همه ما اعتقاد داریم ولی فقیه نماینده حضرت ولی عصر(عج) است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عملی شدن ولایت معصوم جز از طریق ولایت فقیه ممکن نیست، ابراز داشت: بر این اساس همواره شاهد اعلام پیروی و همراهی ملت از رهبر انقلاب هستیم و رهبری فقیه عادل بزرگ ترین نعمت برای این کشور است که مشابه آن را نمی توان در هیچ نقطه ای از دنیا پیدا کرد.
آیت الله اراکی در پایان با اشاره به اینکه دولت مردان در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش می کنند، گفت: اگر در موضوعاتی فعالیت های آنها قابل انتقاد باشد، نباید بی اخلاقی کرد بلکه باید شکرگزار استقرار نظام جمهوری اسلامی باشیم.
انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha