جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه  در دیدار مشاور فرهنگی وزیر نفت

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: مراکز پژوهشی باید با ورود جدی به عرصه اقتصاد اسلامی به ویژه نفت، فقه حقوق و اخلاق را در این عرصه جدی تر دنبال نمایند و در مقوله اقتصاد اسلامی طرح های جامع تر و اصولی تری تولید نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار دکتر احمد مجیدی، مشاور فرهنگی وزیر نفت که در دفتر مدیرحوزه های علمیه در قم برگزار شد، به تشریح اهمیت توجه به مقوله نفت و لزوم انجام کارهای فرهنگی سازنده برای پرسنل این وزارتخانه مهم پرداخت.

وی گفت:اهمیت مقوله نفت و تاثیرات آن در جامعه ما برکسی پوشیده نیست، چرا که امروزه مقوله نفت به سیاست؛ اقتصاد، فرهنگ و سایر عرصه های جامعه ایران گره خورده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نگاه ما به نفت یک نگاه راهبردی است خاطرنشان ساخت:در مورد فقه نفت و مسائل دینی مربوط به آن باید یک کار وزین تر و جامع تری صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه افزود:مراکز پژوهشی باید با ورود جدی به عرصه اقتصاد به ویژه نفت، فقه حقوق و اخلاق را در این عرصه جدی تر دنبال نمایند و در مقوله اقتصاد اسلامی طرح های جامع تر و اصولی تر به منصه ظهور برسد.

امام جمعه قم با بیان اهمیت کارفرهنگی و تبلیغی در میان پرسنل وزارت نفت گفت:باید طرح های ارتقای علمی و معنوی ویژه ای برای مبلغین و روحانیونی که در این وزارتخانه بزرگ مشغول کارهای فرهنگی و دینی هستند برگزار شود تا جمعیت زیادی که مخاطب آنان هستند از معارف دینی و معنوی بیش از پی بهره مند شوند.

*فعالیت900روحانی و مبلغ در وزارت نفت

لازم به ذکر است دکتر مجیدی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه 900روحانی در مجموعه بزرگ وزارت نفت مشغول کارهای فرهنگی و دینی ازجمله اقامه نماز هستند گفت: ما دست نیاز به سوی حوزه های علمیه دراز می کنیم تا با استفاده از این ظرفیت بزرگ علمی و معنوی بتوانیم سطح معنوی و معرفتی پرسنل شرکت های نفتی و خانواده های آنان را بیش از پیش بالا ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha