سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست  اساتید حوزه اراک

حوزه / سومین اجلاسیه هم اندیشی جامعه اساتید حوزه علمیه اراک با محوریت رسالت روحانیت و حوزه علمیه انقلابی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، این اجلاسیه با حضور حجج اسلام و المسلمین حسینی پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، علی عباسی، معاون اسبق آموزش حوزه های علمیه، سیداحمد میرمهدی دبیر شورای حوزه علمیه استان ، مسئولین دفاتر آیات عظام  مکارم شیرازی و  وحید خراسانی در اراک ، معاونین و اساتید حوزه های علمیه اراک در مدرسه علمیه آقاضیاءالدین(ره) اراک برگزار شد.

در این اجلاسیه، حجج اسلام میرمهدی ، فرجی و فرخی از اساتید مدارس علمیه اراک درباره نقش اساتید حوزه در جهت تربیت طلبه ی عالم  و انقلابی با تقید بر زی طلبگی ، ایثار و فداکاری و همچنین فرصت ها ،آسیب ها ،راهکارها و رسالت های حوزه در قبال نظام و انقلاب اسلامی و نیازمندی های جامعه اسلامی به پاسخگویی و تولیدات فکری فرهنگی حوزه علمیه و احیا و عملی نمودن واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر با تدریس اصول و روشهای آن در حوزه علمیه و بیرون از حوزه و عمل به این فریضه در تمامی عرصه های اجتماعی  به بیان مطالبی پرداختند.

  حجت الاسلام والمسلمین میر مهدی، دبیر شورای حوزه علمیه استان در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تبیین زی طلبگی برای طلاب گفت: باید جهت حرکت حوزه علمیه انقلابی به سمت تقویت  انقلابیگری و تحقق و عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه علمیه باشد و اساتید حوزه علمیه طبیب دین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مبارک آبادی، مسئول امور روحانیون اطلاعات سپاه روح الله استان مرکزی هم در این اجلاسیه طی سخنانی به بیان فرصت ها و آسیب ها و تهدیدها و برنامه های دشمنان انقلاب و طلاب و روحانیت خصوصا در شبکه ها و فضاهای مجازی، تشکیل نحله های انحرافی، نفوذ در هیئات مذهبی پرداخته  و  بر لزوم هوشیاری  بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، معاون اسبق آموزش حوزه های علمیه نیز  در بخش پایانی این اجلاسیه  در سخنانی اظهارداشت: حوزه علمیه علت محدثه انقلاب بوده و باید علت مبقیه آن نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود خدامات فراوان حوزه علمیه برای انقلاب و کشور ، حوزه علمیه کمترین هزینه را در کشور نسبت به سایر مراکز مشابه  و البته بهترین کیفیت را داشته است.

این محقق حوزه  باتاکید بر اینکه ماباید قدر نعمت حکمیت اسلام و نعمت ولایت فقیه را بدانیم ، گفت: حوزه، نهاد مقدسی است که  مسئولیت شناس بوده و به وظیفه اش عمل می کند امام صادق (علیه السلام) فرمودند: علماء شیعتنا مرابطون... از جایی که ابلیسهای جن و انس حمله می کنند علماء از انقلاب و ارزشهای اسلامی و انقلابی این کشور و رهبری عزیز حمایت و دفاع می کنند؛

وی تاکید کرد:روحانیت استقلال دارد و این به این معنا که خوداتکا است اما بی تفاوت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در پایان ، عینیت سیاست با دیانت، دشمن شناسی و پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی را  از  شاخصه هایی حوزه انقلابی ذکر کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha