جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه مشهد

حوزه/ مديرعامل سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(عليه‌السلام) از افزوده شدن بیش از ۵ هزار نفر به ظرفيت گنجايش نماز جمعه مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از مشهد، مهندس جمشيد ميرشاهي با بيان اين مطلب كه اتصال نماز جمعه رواق دارالمرحمه به رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوی ممكن شده است، تصريح كرد: حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه مقدس رضوي در فريضه پر فيض نماز جمعه، عموما باعث مي‌شد رواق امام خميني(ره) مملو از جمعيت شود و بسياري از نمازگزاران به ناچار در فضاهاي صحن‌ها به اقامه نماز مي‌ايستادند كه گرماي تابستان و سرمای زمستان مشكلاتي را براي آنان ايجاد مي‌كرد.

وي افزود: با تاكيد و دستور توليت معزز آستان قدس رضوي و در ادامه با اقدامات مهندسي سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(عليه‌السلام) امكان اتصال نماز جمعه رواق دارالمرحمه به رواق امام خميني(ره) ايجاد و به اين ترتيب ظرفيتي در حدود 5 هزار نفر به فضاهاي مسقف حرم مطهر براي اقامه نماز جمعه اضافه شد.

ميرشاهي با بيان اين مطلب كه همزمان با اين اقدام، نماسازي محراب رواق دارالمرحمه نيز در حال انجام است، تصريح كرد: همچنين «باز شو» در نظر گرفته شده در رواق امام خميني(ره)، امكان اتصال بصري نمازگزاران از محراب رواق امام خميني(ره) به رواق دارالمرحمه را ممكن كرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha