جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اربعين

حوزه / معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از اعزام حدود ۲۰۰ نفر از خدام بارگاه منور رضوي براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از مشهد ، سيدخليل منبتي پس از بازديد از موكب هاي سه گانه آستان قدس رضوي كه براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني در حال تجهيز و آماده سازي هستند، به خبرنگار ما گفت: خدمت رساني در اين موكب ها توسط خدام و خدمه آستان قدس رضوي انجام خواهد شد و در اين خصوص حضور بیش از 200 نفر از خدام بارگاه ملكوتي علي بن موسي الرضا(ع) پيش بيني شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: به دليل فعاليت سنگين و شرايط موجود در مناطق استقرار موكب ها، گزينش افراد برخلاف سال گذشته تنها به صورت قرعه نخواهد بود و شرايط سني و جسماني افراد نيز در نظر گرفته خواهد شد.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي، با اشاره به حضور نيروهاي ستادي آستان قدس رضوي در موكب هاي منتسب به حرم رضوي، تاكيد كرد: مديريت فعاليت اين موكب ها بر عهده نيروهاي ستادي خواهد بود و با تجربه اي كه از حضور خدام در پياده روي اربعين سال گذشته به دست آمد، به اين نتيجه رسيدم تا امسال تمام توان و نيروي خود را براي خدمت رساني هرچه بهتر به زائران به كار گيريم و از همراهي زائران پياده كه به صورت نمادين در سال گذشته انجام شد چشم پوشي مي شود.

سيدخليل منبتي با اشاره به اعزام خدام در ابتداي ماه صفر تاكيد كرد: در حال حاضر زيرساخت ها و تجهيزات مورد نياز موكب هاي سه گانه آماده شده و همچون سال گذشته اقلام فرهنگي و موادغذايي همزمان با اعزام خدام به مناطق ارسال خواهد شد.

لازم به يادآوري است: خدمت رساني خدام آستان قدس رضوي در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني در سال گذشته بازتاب فراواني داشت و امسال با استفاده از تجربه اندوخته با برپايي سه موكب؛ يكي در مرز مهران با ظرفيت پذيرايي روزانه 150 هزار نفر، يكي درمسير نجف تا كربلا واقع در عمود 285 با ظرفيت پذيرايي روزانه 75 هزار نفر و اسكان كامل 3 هزار نفر و ديگري در كربلاي معلي با ظرفيت پذيراي روزانه 50 هزار نفر؛ با توان بالاتري آماده خدمت رساني به زائران اربعين حسيني خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha